Tercera onada de l’EGM
Ustrell debuta a l’alça a ‘El matí de Catalunya Ràdio’, però per la mínima

Ricard Ustrell s’enfrontava aquest dijous, 30 de novembre, a les primeres dades de l’EGM després que al setembre debutés com a presentador d’‘El matí de Catalunya Ràdio’. I ho ha fet amb unes audiències que el situen com el millor començament de la temporada del programa des de l’any 2020, tot i que per la mínima. El magazín matinal de Catalunya Ràdio arriba als 410.000 oients en aquesta tercera onada de l’EGM del 2023, només 1.000 més que els que va obtenir fa un any Laura Rosel, llavors al front del programa.
Més diferència (a favor de Rosel) hi ha si es comparen les dades actuals amb les de la segona onada de l’EGM del 2023, corresponents al mes de juny. En el seu comiat, Rosel va deixar el programa amb 443.000 seguidors.
Jordi Basté segueix líder
El líder de la ràdio en català torna a ser Jordi Basté amb ‘El món a RAC 1’, competència directa d’Ustrell. El programa arriba als 704.000 oients, així que puja respecte a fa un any, quan tenia 636.000 fans. No obstant, són 7.000 fidels menys que a l’estiu.
El tercer lloc de la ràdio matinal a Catalunya és per a ‘Hoy por hoy’, d’Àngels Barceló, a la cadena SER, amb 309.000 oients.
RAC 1 es manté com a emissora líder a Catalunya, amb 947.000 seguidors, 100.000 més que fa just un any. També creix Catalunya Ràdio, amb el seu millor inici de la temporada des del 2020 (591.000 fidels, cosa que en suposa 51.000 més que fa un any). La tercera ràdio més escoltada a Catalunya és la SER.
A les tardes continua dominant Toni Clapés i el seu ‘Versió RAC1’, que puja de 251.000 oients a 352.000. ‘La tarda de Catalunya Ràdio’, amb Elisenda Carod, es queda amb 106.000 (el novembre del 2022 en tenia 128.000).
Notícies relacionadesEls caps de setmana, ‘El suplement’, de Roger Escapa, a Catalunya Ràdio millora els dissabtes (dels 336.000 de fa un any arriba ara als 363.000) i els diumenges (de 281.000 de novembre del 2022 passa als 300.000).
No pot, això sí, amb el ‘Via lliure’, de Xavi Bundó, a RAC 1, que baixa una mica els dissabtes (de 573.000 a 541.000), però millora els diumenges (de 471.000 a 493.000).
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Badalona alerta del perill de saltar des del pont del Petroli
- El Port Olímpic recupera més de 100 espècies marines en un any