Tu i jo som tres.
La crítica de Monegal: ‘El pentàgon’ de Sanchis, la CIA de JxWaterloo
Ha debutat Vicent Sanchis a 8TV amb ‘El pentàgon’. La seva arrencada ha consistit en un repàs de la Diada en inequívoca sintonia amb JxWaterloo. O sigui, etzibant a ERC i el president Aragonès. Ha utilitzat per a aquest fi breus converses amb Jordi Pesarrodona (ANC), Joaquim Forn (Òmnium), Toni Comín (des de Brussel·les) i Jordi Gaseni, president de Municipis per la Independència, que al ser l’únic d’ERC les ha passat magres, i ha tingut gran paciència en aquest clima d’assetjament i demolició la direcció del seu partit.
Sanchis ha conduït les converses apropant l’aigua al seu molí. Més que preguntes llançava les tesis que li convenien per anar desenvolupant-les. ¡Gran manifestació! ¡Deien que seria un fracàs i l’ANC ha tingut un èxit multitudinari! Que Artur Mas no assistís a la Diada del 2012 no és el mateix: ¡Aragonès ha arribat a dir que no se sentia a gust! ¡Es va trencar la unitat per culpa del president, que no hi va assistir! Oriol Junqueras ¿és un obstacle?...
A Toni Comín no va fer falta conduir-lo. Se sap de memòria aquest discurs: «¡ERC volia que la manifestació fos un fracàs! ¡Però ha sigut un èxit! ¡La mobilització als carrers ens acosta a la independència!». ¡Ahh! Aquí es planteja un contrast televisiu molt entretingut: mentre a TV-3, diumenge, anaven amb molta cura suavitzant les xiulades, bronques i crema de fotos contra ERC i contra el president Aragonès, a 8TV Sanchis ha fet el contrari. El seu programa sembla la CIA audiovisual de JxWaterloo. Per això li ha posat de nom ‘El pentàgon’.
Notícies relacionadesO sigui que probablement a TV-3, per primera vegada, ERC ja és la força dominant; d’aquí la maniobra de Junts, contractant a 8TV porcions de ‘pizzes al taglio’ i col·locant els seus agents d’‘agit prop’. La quota de pantalla del debut de Sanchis va ser d’un 0,8%. No crec que l’amo del canal, Pedrazzoli, estigui preocupat. Aquesta porció de la ‘pizza’ ja ve rendibilitzada per endavant. Si el flux monetari extern minvés, segurament posaria programes de tarot, endevinació, horòscops i cartomàncies, que solen fer xifres de ‘share’ gens menyspreables i generen diners trinco-trinco.
En aquesta 8TV hi ha un altre tipus de criatures, els pencaires de veritat, la carn de canó, que no venen pensionats des d’altres àmbits. Són bons professionals que defensen el seu lloc de treball i lluiten per col·locar 8TV al mapa. A aquests, el meu afecte, simpatia i respecte total.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
