Concerts dissabte i diumenge
La febre per ‘Eufòria’ arriba al Palau Sant Jordi
Els 16 concursants de l’exitós ‘talent’ de TV-3 oferiran dos recitals en què els seus fans podran disfrutar-los en directe
Aquest cap de setmana es preveuen jornades d’intensa calor. Però al Palau Sant Jordi les temperatures pujaran encara més perquè allà arribarà aquest final de setmana la febre per ‘Eufòria’ en forma de concerts. Cremarà. I és que aquest ‘talent’ de TV-3 s’ha convertit en un veritable fenomen amb fans molt joves (d’entre 4 i 24 anys), molts dels quals tindran l’oportunitat de veure els 16 concursants en directe en els recitals que ofereixen dissabte, 16, a les 21.00 hores (les entrades es van esgotar en dos dies) i diumenge, 17, a les 17.30 hores (queden poques entrades a pista).
No se sap el repertori que interpretaran els concursants, però segur que seran les cançons que més han fet brillar durant el seu pas pel ‘talent’ a la Mariona (guanyadora de la primera edició), al Triquell (que va quedar en segona posició) i a la Núria (la tercera), a més del Pedro, Edu, Scorpio, Clàudia, Joan, Estela, Llum, Chung-Man, Laura, Nerea, Alvert, Pep i Looa.
El ‘back stage’ del concert
El que sí que es coneix és que a partir de les 20.30 hores, en directe a la web i les aplicacions de TV-3, a Youtube i a Instagram, Long Li Xue i un equip de reporteres xerraran amb els vips i el públic i es colaran entre bambolines. Xènia Casado col·laborarà en aquest ‘live’ mostrant el ‘back stage’ en els minuts previs al concert per amenitzar l’espera. També diumenge.
Aquestes mateixes xarxes són les que hauran escalfat l’ambient en les hores prèvies al concert, ja que oferiran accés a contingut exclusiu, vídeos dels assajos de la setmana i molts secrets del recital. A més de mostrar el moment en què els 16 concursants trepitjaran l’escenari del Palau Sant Jordi per primera vegada.
Així mateix, dissabte, entre les 18.00 i les 20.00 hores, hi haurà una Fan Zone exclusiva per als 500 guanyadors del Trivial dels fans d’Eufòria, en què es podran posar a la pell dels concursants i experimentar el que ells han viscut: el càsting, el vestuari, el maquillatge, la gala... Serà un circuit lliure en què es podran desenvolupar moltes activitats: vestir-se com la Llum, ballar com l’Scorpio... i ser jutjats per Marta Torné, Elena Gadel i Marc Clotet. Tot això ho podran veure els qui no hi vagin pel Twitch del programa.
També a casa
Catalunya Ràdio també vol estar present en aquest concert històric: Elisenda Carod farà un programa especial des de la Fan Zone, amb connexions per tota l’Anella Olímpica, i l’emissora transmetrà el concert al complet en directe per als que no han pogut assistir a cap de les dues cites per estar de vacances, no haver aconseguit entrades o que són encara molt petits per assistir-hi.
Per a tots, i per als qui el vulguin reviure, es gravarà amb dues unitats mòbils, realització exclusiva de les pantalles del concert, 17 càmeres i més de 100 canals d’àudio (per postproduir-lo en Dolby Atmos), i així el podran disfrutar més endavant a casa per TV-3 amb una gran qualitat. Tot i que per a qualitat la que tindrà la preestrena que s’oferirà en una sala de cine (amb data per determinar), abans de l’emissió per la cadena, en 4K HDR, a la qual assistiran els protagonistes, convidats i famosos.
El fenomen continua
A més, com ja es va fer amb algunes de les actuacions de les gales, el concert es gravarà amb un sistema de càmeres 360º estereoscòpic, amb què amb l’‘smartphone’ i l’adaptador per a la vista estereoscòpica es podrà veure tot en 360 graus. Però el fenomen no s’acabarà aquí: TV-3 està elaborant un documental que recollirà la preparació del concert, el ‘making off’ amb els artistes i com seran les seves vides quan iniciïn les carreres en solitari.
Perquè el concurs s’ha convertit en un veritable fenomen gràcies a aquests 342.000 espectadors de mitjana cada setmana (2,5 milions d’usuaris únics) que han portat a registrar una quota de pantalla d’un 20% de mitjana per a tota la temporada (la final va batre el rècord de gairebé el 30%, amb mig milió d’espectadors únics) i un índex de fidelització sense precedents (per sobre del 40%).
Èxit a les xarxes
Notícies relacionadesAixí mateix, com era d’esperar pel tipus de programa i de públic, ha tingut un gran èxit a les xarxes, les gales han tingut un consum altíssim a la carta i les actuacions a YouTube, milers de visualitzacions. El perfil d’‘Eufòria’ a Instagram, per exemple, s’ha situat entre els més seguits de TV-3, en pocs mesos de vida, així com el Twitch, que ha recollit les millors dades de consum de la plataforma quant a contingut en català.
El colofó a tot això seran aquests dos concerts, que han creat una gran expectació, que recorda aquells temps en què TV-3 atreia milers de súpers a la muntanya de Montjüic.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apunt ¿Ocupats o imbècils?
-
Ofert per
- Ariadna Gil: "La mirada a una dona que abandona la seva família és diferent que si ho fa un home"
- Reestructuració bancària Espanya pagarà demà 4.575 milions del rescat europeu a la banca del 2012
- Sánchez demana renunciar a fons de la UE per reconstruir València