Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Els 50 milions extres per a TV-3 ja van rutllant

Brollen les especulacions sobre els canvis a la graella de TV-3 per al setembre, que és quan comença la temporada vinent. És un error aturar-se en conjectures sobre els moviments d’estrelletes, presentadores, presentadors... Són peons només. Tampoc serveix de res excitar-se amb els canvis d’horari de programes, o supressions anunciades. És entretingut, però és estèril com a anàlisi.
Aquí la causa que desencadena tots aquests petits moviments no és altra cosa que la pasta que s’ha de repartir entre les productores tradicionalment habituals de la casa. ¿Què hi ha dels meus diners per a la temporada vinent? ¡Ah! Aquest és el motor que mou el gran artefacte. A finals d’abril la nova presidenta de la Corpo, Rosa Romà, va demanar una injecció urgent de 50 milions d’euros extres per garantir la nova temporada. Doncs sembla que aquests 50 milions ja van rutllant. Una de dos, o ja els ha rebut, o sap segur que arribaran, i ja els està adjudicant.
El repartiment apunta resultats. La productora Mediapro (Roures + Buenafuente) tanca el temple ‘FAQS’ però rep a canvi un ‘late-night’ conduït per Marc Giró, probablement diari, a més del concurs ‘Atrapa’m si pots’ els dissabtes i diumenges. La productora Minoria Absoluta (Toni Soler) seguirà amb l’‘Està passant’ diari, i el ‘Polònia’ setmanal. S’està especulant, temeràriament, que tanquen el ‘Polònia’. És la cançó de cada any. No desapareixerà. També s’ha llançat el rumor que Soler deixaria de presentar la seva trinxera ‘Està passant’.
Notícies relacionadesÉs una altra elucubració sense base. La productora La Manchester (Ricard Ustrell) resitua el ‘Planta baixa’ i fa carambola: continuarà sent programa diari més un altre de nou els dissabtes. La productora Magnolia, el directiu principal de la qual és Carles Torras, ben posicionat en l’actual cúpula de TV-3, mantindrà ‘Joc de cartes’ més un altre espai, diari, espumós, tipus ‘Zapeando’. I la productora Brutal Media (Raimon Masllorens) seguirà amb ‘El foraster’ i el seu lema «¡Sou molt bona gent!», tan gratificant.
Aquestes són les principals adjudicatàries. Hi ha altres petites productores, però s’emporten poc pastís en el repartiment. No ho qualifico, ni ho desqualifico, simplement ho constato. S’hi pot posar un accent, això sí: TV-3, com a ‘gran motor de la indústria audiovisual’, demostra continuar sent un motor de pistonada selectiva i privilegiada.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se