Tu i jo som tres
La crítica de Monegal: Les mentides que interessen, Julián Muñoz i Villarejo

Sempre he dit que T-5 i TV-3 tenen una d’operativa, una mecànica de funcionament, molt similar. Tot i que la papilla que estenen és ben diferent, la manera de cuinar-la és gairebé idèntica. Les dues cadenes han col·locat aquesta setmana les seves càmeres, els seus programes, tota la seva maquinària televisiva, al servei i l’atenció de dos elements. El personatge de Tele 5 ha sigut Julián Muñoz. El de TV-3, l’excomissari Villarejo. Els dos estan emmerdats fins al coll de corrupció: Muñoz pel cas Malaia, i Villarejo pel cas Tàndem. Els dos es caracteritzen per ser uns mentiders de primera. Més que declarar, evacuen amb ventilador.
A Muñoz Tele 5 li ha construït un ‘docushow’ per capítols, amb el títol ‘No es la hora de la venjanza, es la hora de la verdad’. L’exalcalde de Marbella es va presentar en la primera entrega com una víctima d’Isabel Pantoja. Va recitar un guió molt ben preparat en què va confessar que el seu únic pecat va ser de pur amor per ella. «La Pantoja més que una obsessió era una addicció». ¡Ah! Ens va fer molta pena. I més quan va dir que a l’acabar-se-li els diners, la Pantoja també se li va acabar. Muñoz obria els braços com un Jesucrist clavat a la creu per la ‘tonadillera’. Sembla evident que la seva intenció és utilitzar la tele per al seu rentat d’imatge. I la intenció de Tele 5 és permetre-l’hi posant-li càmeres, guionistes i un horari estel·lar, per intentar guanyar ‘Tu cara me suena’, d’Antena 3.
El tema de Villarejo a TV-3 també ha sigut gloriós. La seva evacuació a l’Audiència Nacional amb l’infame lligam entre l’atemptat del 17-A i el CNI («donar un petit ensurt a Catalunya (...) però se’ls va escapar de les mans») no ha aconseguit atenció a les grans cadenes. Han considerat que és una altra de les seves habituals mentides i mesquineses, sense cap prova aportada, i per desviar l’atenció. A TV-3 ha sigut diferent: li han dedicat obertures dels ‘Telenotícies’, i una amplíssima cobertura a diversos programes. No és condemnable que TV-3 cregui Villarejo, i li doni pista i visibilitat, impulsant el que diu per encendre l’audiència. El que és sospitós és que quan Villarejo també va explicar els delictes monetaris de la ‘Pujol’s family’, a això, a TV-3, no se li va donar crèdit. No van inundar els seus programes amb aquesta evacuació. Són mentides. ¡Ah! Quina lliçó de periodisme: les mentides que interessen, i les que no.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos