Renovació en el canal infantil

Gestmusic s’encarregarà del nou projecte de ficció transmèdia del Super3

La productora d’‘OT’, que ha sigut seleccionada entre 14, ha presentat uns continguts per ser consumits per diferents suports i interactuar amb els súpers durant els 365 dies de l’any

Gestmusic s’encarregarà del nou projecte de ficció transmèdia del Super3

Ferran Nadeu

2
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ho deia fa uns dies Núria Llorach, presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals a EL PERIÓDICO en resposta al manifest de professionals de TV-3 i Catalunya Ràdio i sindicats que, entre altres coses, denunciaven la pèrdua de canals infantils a la tele pública autonòmica catalana i de contingut dirigit als nens. Una cosa que es va agreujar amb el comiat de la Família Super3 el juny passat per donar pas a un nou model. Deia que «no passa només per la TDT, sinó per tenir producte infantil als llocs on ara veuen els continguts audiovisuals els nens del nostre país». Ja que sembla que comença a fer els seus primers passos, i la productora encarregada del nou projecte de ficció serà Gestmusic Endemol, responsable de programes com ‘OT’ i ‘Tu cara me suena’, que havia reprès la seva col·laboració amb la cadena amb el programa ‘Canvi de xip’.

Després del dolorós comiat al juny dels personatges que han acompanyat diverses generacions de nens, la CCMA va obrir una convocatòria per a la presentació de propostes de serveis de producció del nou projecte de ficció del Super3. Es buscava produir un projecte multicanal basat en un format preexistent i en uns personatges de ficció ja preestablerts per la CCMA. S’hi van presentar 14 empreses de producció audiovisual. Nou van passar a la segona fase del procés de selecció.

També ho deia a EL PERIÓDICO Vicent Sanchis: el futur passava per un projecte transmèdia: «Que algú em digui un sol canal de referència per als nens i joves, perquè no n’hi ha. Hi ha continguts, personatges, ‘youtubers’... Per això nosaltres ens hem de multiplicar per intentar tenir més força en aquest àmbit. Però avui dia les coses no s’entenen d’una manera tan simple com abans», apuntava. «Qui consideri ara que hauríem de tornar a ‘¡oh, que bé que ens ho passàvem quan hi havia el Petri!’ s’equivoca. Avui això va d’una altra manera. Ni la TDT no és referència de res i s’han multiplicat per 30 o 40 els continguts en tots els nivells i tots els suports. Amb la qual cosa nosaltres intentem fer els millors continguts i en el màxim de suports possible»

Notícies relacionades

El plantejament de Gestmusic Endemol va més enllà d’una proposta purament de ficció, ja que es tracta d’un projecte transmèdia i multiplataforma, que té per objectiu interactuar amb els súpers els 365 dies de l’any i generar contingut no estrictament vinculat a la ficció. També hi tindran un paper fonamental la música, els directes i tot el món comunicatiu digital.

 Així mateix, la nova ficció conviurà amb altres conceptes igualment importants: la connexió amb la realitat diària dels súpers, l’agilitat de reacció i la necessitat de tenir uns prescriptors de canal que afavoreixin la interacció i la participació activa dels nens que el veuen. Com es plantejava en les bases de la convocatòria, els protagonistes de la nova ficció del Super3 seran uns joves amics i les seves històries aniran destinades a un públic de 6 a 11 anys. La posada en marxa d’aquest nou format, que serà al llarg de l’any que ve, anirà unida a un projecte de renovació global del Super3, dirigit per Laia Servera, editora i presentadora d’‘Info K’.

Temes:

Super 3