En fase de preproducció
‘El fill del xòfer’, el llibre sobre el periodista assassí Alfons Quintà, es portarà a la pantalla
La productora encara no ha decidit si l’exitosa obra de Jordi Amat serà una sèrie o un llargmetratge

Alfons Quintà, primer director de TV-3. / CARLES MONTAÑÉS /
El llibre ‘El fill del xòfer’, en què Jordi Amat relata la vida del periodista i advocat Alfons Quintà, que el 2016 es va treure la vida després d’assassinar la seva dona, serà portat a la pantalla, segons ha confirmat aquest dijous la productora Zeta Studios.
Ambientada a la Catalunya dels últims espeternecs del franquisme i posteriorment en la que Jordi Pujol guanyava eleccions una rere l’altra sense oposició, l’obra d’Amat (Barcelona, 1978) descriu les aventures gairebé sempre sinistres de Quintà (1943-2016). Per exemple: sent un adolescent s’atreveix a fer xantatge a Josep Pla, l’escriptor empordanès el xòfer del qual era el seu pare, Josep.
El llibre, editat per Edicions 62 en català i per Tusquets en castellà, ha venut des de la seva publicació el novembre del 2020 més de 60.000 exemplars.
Fonts de Zeta Studios han explicat que encara no s’ha decidit el format en què s’adaptarà ‘El fill del xòfer’, sèrie, llargmetratge o documental.
Jordi Amat, filòleg i escriptor, reflecteix al seu llibre els tripijocs d’una època crucial i molt convulsa en la història del segle XX, el tràfic d’influències entre els empresaris de l’època i el poder polític. Queda de manifest la personalitat psicopàtica d’Alfons Quintà, que entre altres càrrecs va ser el primer director de TV-3 i del diari ‘El observador’, així com delegat a Catalunya d’‘El País’. El 19 de desembre del 2016 va matar la seva dona amb una escopeta de caça al seu domicili de les Corts i es va suïcidar.
Notícies relacionades«Vaig escriure ‘El fill del xòfer’ –ha declarat en una nota de premsa Jordi Amat sobre el projecte de portar-lo a les pantalles– intentant que el lector descobrís una història ocultada per poders polítics, mediàtics i econòmics. Per convèncer-lo, més que repetir idees, li havia de mostrar escenes desconegudes. Precisament per això el missatge del llibre podrà transmetre’l amb màxima potència una adaptació a sèrie televisiva».
Zeta Studios ha produït sèries per a diverses plataformes, com a ‘Élite’ i ‘El vecino’, per a Netflix, i ‘Reyes de la noche’, sobre el duel radiofònic García-De la Morena, per a Movistar +, entre d’altres.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032