Es lliuren al novembre
Ane Gabarain (‘Patria’) i ‘Gente hablando’, nominades als premis Emmy Internacional
Els guardons reconeixen els millors programes produïts i emesos fora dels EUA
mdedios55300253 teletodo serie patria201016120019
La sèrie espanyola ‘Gente hablando’ i l’actriu Ane Gabarain han sigut nominades pel jurat de l’edició internacional dels premis Emmy, que s’entregaran a Nova York el 22 de novembre.
Gabarain opta al guardó de millor actriu pel seu paper en la sèrie ‘Patria’, produïda per HBO Europa i Alea Media, on donava vida a la Miren, la mare del jove etarra que es radicalitzava quan el seu fill entrava a l’organització terrorista. «Volíem humanitzar el meu personatge per entendre la seva malaptesa», comentava l’actriu a EL PERIÓDICO quan es va estrenar la sèrie.
Juntament amb l’actriu espanyola opten al premi Emmy Internacional a millor actriu l’argentina Valeria Betucelli, pel seu treball a ‘El cuaderno de Tomy’; l’egípcia Menna Shalaby, per la seva actuació a ‘Every week has a friday’, i la britànica Haley Squires, per la seva interpretació a ‘Adult Material’.
Brasil, Líban i Nova Zelanda
La segona temporada de la sèrie espanyola ‘Gente hablando’ també competirà per aconseguir un guardó en l’apartat de sèries de format curt, en què competeix contra la libanesa ‘Beirut 6:07’, la brasilera ‘Diário de um confinado’ i la neozelandesa ‘INSiDE’.
Els permis Emmy Internacionals, que reconeixen els millors programes de televisió emesos i produïts fora dels Estats Units, han escollit aquest any treballs de 24 països, entre els quals es troben sèries de l’Argentina, Xile, Colòmbia, Mèxic, el Brasil i Espanya.
Entre els quatre candidats a guanyar el premi a millor actor es troba l’actor colombianomexicà Christian Tappan (‘El robo del siglo’), que competeix amb l’israelià Roy Nik (‘Normali’), l’indi Nawazuddin Siddiqui (‘Serious men’) i el britànic David Tennant (’Des’).
En l’apartat de millor sèrie dramàtica han sigut nominades la xilena ‘El presidente’, l’índia ‘Aarya’, la israeliana ‘Tehran’ i la segona temporada de la britànica ‘There She goes’.
‘Call my agent’
Per l’Emmy internacional a la millor sèrie de comèdia competeixen la quarta temporada de la francesa ‘Call my agent’, la britànica ‘Motherland: Christmas special’, la colombiana ‘Promesas de campaña’ i l’índia ‘Vir Das: For India’.
El guardó a millor telenovel·la se’l disputen la brasilera ‘Amor de Mae’, la portuguesa ‘Quer o destino’, la xinesa ‘The song of glory’ i la singapuresa ‘Wo De Nv Xia Luo Ming Yi’.
Notícies relacionadesD’altra banda, a millor documental opten el brasiler ‘Cercados’, el tailandès ‘Hope Frozen: A quest to live twice’, l’holandès ‘They call me Babu’ i el canadenc ‘Toxic Beaty’.
El 2018, la sèrie espanyola ‘La casa de papel’ va ser la gran triomfadora de la gala d’entrega dels premis Emmy Internacional i es va emportar el guardó al millor drama, una de les categories de més importància.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
- Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Canvis a la UE ¿Conduir als 17 anys? DGT, experts i víctimes ho avalen però posen el focus en el tutor
- GP DE MALÀISIA Àlex s’afegeix a la festa dels Márquez amb el subcampionat del món
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
