Actriu de ‘La Casa de Papel’

Úrsula Corberó: «Tokio m’ha ajudat a descobrir la meva força interior»

La intèrpret parla en el número especial de setembre de la revista ‘Vogue España’ de la mundialment famosa sèrie de Netflix, el seu icònic personatge i la seva nova etapa a Hollywood

Ursula Corberó en Vogue España

Ursula Corberó en Vogue España

3
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Quan faltaven només uns dies per veure com Tokio, un dels personatges més icònics de ‘La Casa de Papel’, continua amb determinació el seu assalt al Banc d’Espanya, Úrsula Corberó, l’actriu catalana que li dona vida, ‘assaltava’ els quioscos protagonitzant la portada del ‘September Issue’ de ‘Vogue España’, el número més important de l’any. En l’entrevista que hi ha a l’interior parla de la sèrie que li ha donat fama internacional, el seu personatge i el salt que ha fet a Hollywood. Perquè el concepte d’aquest número, comú a 27 països, és el de ‘Nou Començament’, i Corberó és la representació espanyola de començar una cosa nova: una carrera a la capital mundial del cine. Tot i que fa temps que la seva fama no té fronteres.  

Acompanyada d’unes espectaculars fotos, fetes per Txema Yeste, durant un bonic capvespre eivissenc, en què exhibeix la seva exòtica bellesa, l’actriu, a qui la Penélope Cruz de ‘Jamón, jamón’ li va confirmar la seva vocació, explica com va començar a rebutjar papers de ‘pija’, perquè havia de sortir de la seva zona de confort. El paper de la dura i aparentment poc empàtica atracadora Tokio n’era un. I no només la va arrencar de la seva comoditat, sinó que la va catapultar a la fama mundial quan, després del seu pas per Antena 3, Netflix va incloure ‘La Casa de Papel’ en el seu catàleg, d’això fa quatre anys.

Sorpresa pel fenomen

La primera vegada que va tenir consciència del fenomen va ser en unes vacances que va passar a casa dels pares del seu nòvio, Chino, el cèlebre actor argentí Ricardo Darín i la seva dona, a l’Uruguai. Aquí, en una festa de final d’any en una «discoteca gegant» es va mostrar sorpresa que se li acostaven per dir-li: «Tokio, ets una deessa». «Jo li vaig dir a Chino: ‘¡Quina casualitat que els quatre gats que han vist ‘La Casa de Papel’ estiguin en aquest festa!’». Però l’endemà se’n van adonar que allò no era una cosa anecdòtica: a l’aixecar-se es va trobar que el nombre de seguidors a les xarxes s’havia duplicat. Ho havia de compartir: «Així que vaig recuperar el xat de grup amb els companys i vam començar a parlar del que estava passant», rememora.

L’actriu de la també mítica sèrie ‘Física o química’ explica, així mateix, en l’entrevista com va lluitar per modelar l’aparença estètica de Tokio al seu gust: una mitja melena amb serrell d’aire oriental, que fora d’això anava en perfecta consonància amb el sobrenom de l’atracadora. «Vaig lluitar molt perquè m’acceptessin els cabells que ara crec que són icònics, i també per canviar-los a la tercera temporada», diu amb satisfacció en l’entrevista de ‘Vogue’. I d’aquí va sortir aquest pentinat més curt i desfilat que li endureix encara més els trets. «Necessitava accentuar les meves faccions per ser el més perillosa possible, perquè volia esborrar de l’audiència aquesta imatge endolcida que tenia de mi».

I si ella amb el seu físic ha dotat d’una personalitat més gran el personatge, tot i que ja venia molt marcat pel guió, Tokio també ha influït en la seva d’una manera sorprenent. «M’ha ajudat a descobrir la meva força interior», confessa en l’entrevista. Perquè de vegades se sentia vulnerable, incapaç de defensar-se per si sola. Així que Corberó porta cinc anys deixant-li la seva pell a l’atracadora i Tokio contagiant-li la seva força. «A través d’ella he entès que no és als braços, sinó a les vísceres, els ulls, en la mirada, en com es diuen les coses...», assegura. 

Notícies relacionades

Una característica que també té la baronessa que interpreta a la pel·lícula ‘Snake Eyes, el origen’, que suposa el seu salt a Hollywood. «La baronessa és un personatge secundari, per la qual cosa no tinc tot el pes de la pel·lícula i puc estar una mica entre bambolines i veure com funcionen les coses. Ara bé, quan apareix té molta força, és el pilar de l’escena», assegura.

I mentre s’estrena a Netlfix la primera part de la cinquena temporada de ‘La Casa de Papel’ (serà el 3 de setembre) i ‘Snake Eyes, el origen’ a les sales de cine, s’il·lusiona com una nena, com si encara se sorprengués de què li està passant, amb la portada que ‘Vogue’ li ha dedicat. I així ho ha cridat a Instagram: «Gràcies a la vida per permetre’m fer el que estimo i continuar complint els meus somnis». Com per no estar agraïda.