Segona onada de l’EGM
Les dues grans emissores de ràdio en català perden oients
RAC1 és la més escoltada a Catalunya, i la SER en el global d’Espanya
ialvarez54675686 television fotos de laura rosel de el mat de catalunya r 200829014942 /
Les dues grans emissores radiofòniques en català, RAC1 i Catalunya Ràdio, perden oients segons les dades de la segona onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM) fets públics avui. Mentre que la cadena privada deixa 10.000 fidels pel camí respecte a les dades de l’abril (en total en té 956.000), la pública descendeix encara més (de 564.000 a 503.000). L’única de les emissores generalistes que millora resultats a Catalunya és la SER, que puja dels 347.000 oients d’abril als 406.000 de juliol.
No obstant, el descens d’audiència de RAC 1 no afecta el programa estrella de la ràdio catalana, ‘El món a RAC1’. L’espai de Jordi Basté puja dels 743.000 fans de l’abril als 761.000 d’aquest juliol. En canvi, la seva màxima competidora, Laura Rosel, perd 59.000 oients d’abril a juliol, passant de 405.000 a 346.000. L’‘Hoy por hoy’ de la cadena SER, líder a Espanya, també puja a Catalunya i augmenta dels 203.000 de la segona onada als 237.000 d’aquesta tercera.
Una altra dada significativa d’aquest segona onada de l’EGM és que ‘Estat de Gràcia’, del qual Catalunya Ràdio prescindirà la temporada vinent, s’acomiada amb 57.000 oients, número molt similar als del recompte de l’abril (57.000). El ‘Versió RAC1’ de Toni Clapés, el seu màxim rival de les tardes, continua superant-lo (253.000), tot i que amb un considerable descens respecte a les dades de l’abril, on sumava 318.000 oients.
Les dades d’Espanya
Respecte als resultats de la ràdio en el global d’Espanya, el nombre total d’oients diaris s’ha situat en 22.332.000. El consum total de ràdio creix en 42.000 oients respecte a la primera onada del 2021, tot i que la tendència no és general: baixa el consum de la ràdio generalista (perd 504.000 oients) i puja el de la temàtica (en guanya 543.000).
El rànquing d’emissores generalistes a Espanya l’encapçala la cadena SER, amb 4.220.000 oients, tot i que perd 147.000 fidels respecte a les dades de la primera onada. El segueixen la COPE, amb 3.427.000 (en puja 59.000), Onda Cero amb 1.851.000 (en baixa 92.000) i RNE, amb 1.113.000 (augmenta en 15.000 seguidors).
EsRadio es posiciona com l’emissora que més creix, amb 135.000 oients més respecte a la primera onada. La líder de les temàtiques és LosS 40, amb 2.772.000 oients. Però la temàtica que més creix és Rock FM, amb un augment de 117.000 seguidors.
- José Durán: "Vaig portar el meu fill a entrenar i va morir als meus braços"
- El tramvia arriba a Verdaguer i ja posa la vista a Francesc Macià
- Noves proves de l’ADN fan un gir al cas Helena Jubany
- Un conductor perd el controli atropella set persones
- Els bacteris del llot proliferen a la ‘zona zero’ de la dana