TU I JO SOM TRES
Els Alcántara, fascinats amb Narcís Serra
Ha aparegut Narcís Serra a ‘Cuéntame...’ (TVE-1). ¡Ah! L’interpreta l’actor Miguel Uribe. Sorgeix de sobte en un despatx monclovita. Assegut en un sofà Chester, en un ambient de penombra i secretisme, dona instruccions a Toni Alcántara, que era periodista a TVE però ara treballa per a aquell Govern de Felipe González de principis de 1993. O sigui que el Toni ha passat de la informació a la propaganda i està molt content. Ja és això.
La incrustació de Serra és el més interessant ara mateix d’aquest culebró sobre la família Alcántara. Tot això que ens expliquen paral·lelament sobre la Merche i l’Antonio, aquest tornar a començar, és bastant carregós, francament. Tants capítols dedicats a la seva separació, allunyament, infidelitats, banyes i ensopegades, però al final cal fer-los tornar al niu perquè si no la telenovel·la es desintegra. Tot aquest tardoral reverdir del matrimoni Alcántara és allò que diuen a Mèxic: «‘Éntrele miel a la enchilada, cuate, y verá qué sabrosa’».
Notícies relacionadesAquí l’interessant és això de Narcís Serra. Cita el Toni i li fa un encàrrec de pes: «El del bigoti (Aznar) puja com l’escuma. Farem eleccions anticipades al juny. Hem convençut el Felipe. Esgotar la legislatura seria massa risc». I nomena el Toni cap d’estratègia de comunicació de la campanya. ¡Ah! El Toni queda subjugat. Fascinat totalment. I es reuneix amb el seu equip i els adverteix: «El partit necessita cares noves. ¡Jáuregui, Jáuregui!». Veurem com continuaran aquest tema. Sobretot això de les ‘cares noves’. El gran cop d’efecte de Felipe d’aquelles eleccions no va ser Jáuregui: va ser Baltasar Garzón.
¡Ah! Recordar el passat és tremend. En aquest enrenou que ha aconseguit Évole amb Bosé, per exemple, l’interessant no ha sigut la seva ignorància manifesta sobre les vacunes. Hauria sigut igual que Évole entrevistés la Bruja Lola. El fet destacable és quan va renegar del seu passat socialista, i la seva advertència que ara ja només vota en blanc. No sé si a ‘Cuéntame...’ també recordaran a Bosé aquell maig de 1993 demanant el vot per a Felipe des de Cannes en una connexió del Telediario de TVE que va aixecar polseguera en l’oposició. Acabava de treure Bosé precisament una bonica cançó que, sense pronunciar cap nom, deia textualment: «‘Si tú no vuelves se secarán todos los mares, si tú no vuelves no quedarán más que desiertos’». ¡Ahh! En efecte, recordar el passat és tremend.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car