Als estudis de RTVE
Una jutge dona la raó a la família de José María Iñigo i diu que va emmalaltir per l’amiant
Aprecia indicis que l’amiant que hi havia en els estudis va fer que desenvolupés el mesotelioma pleural pel qual va morir

La magistrada del Jutjat Social número 2 de Madrid ha donat la raó a la família del presentador de televisió José María Íñigo i ha declarat que la pensió de viudetat reconeguda a la seva dona deriva de malaltia professional, ja que entén que es va produir per l’exposició a l’amiant que hi havia als estudis a RTVE durant la primera etapa en què va treballar per a la cadena.
La jutge afirma en la sentència que, «de la prova practicada i pels raonaments exposats, s’ha de considerar que existeixen elements sòlids per afirmar que la mort de José María Íñigo va ser conseqüència de l’exposició a l’amiant que es va produir durant la primera etapa de la seva relació professional amb RTVE i que va comportar que desenvolupés posteriorment i dins del període de latència un mesotelioma pleural, que va ser la causa de la mort».
Aquesta resolució feta pública aquest dimarts no és ferma, ja que es pot interposar un recurs de súplica en contra davant la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Madrid.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores