TU I JO SOM TRES
TVE i la salut mental de Catalunya
TVE Sant Cugat estrena la 'sitcom' 'Bany compartit', potser és el principi d'una cosa més gran
S’acaba d’estrenar a TVE Catalunya la sitcom (comèdia de situació) titulada Bany compartit. És un exercici realitzat amb frescor i enginy. Són quatre noies, estudiants, que comparteixen pis i se solen reunir al bany. Són molt divertides, dins de personalitats molt dispars. Sofia Coll, Laura Porta, Paula del Río i Núria Montes executen un treball aparentment escumós, però sota de l’escuma hi ha sornegueria. Aquesta setmana dues d’elles s’intercanvien els telèfons personals. Fan una reflexió interessant: «El mòbil és la nostra vida. Tot el dia n’estem pendents. Si ens els canviem, canviarem la nostra vida: jo seré tu, i tu seràs jo». I efectivament, això és el que passa. ¡Ah! Interessant metàfora. Ha sigut una escenificació molt apropiada per a la cadena on són. Avui TVE Catalunya necessita més que mai que li canviïn el mòbil i a veure si transforma la seva vida vegetativa i surt de la seva prolongada letargia.
¿Què és TVE Catalunya, què significa, per a Catalunya? podríem preguntar-nos. Sento dir-ho: res. No és culpa dels seus professionals. És la conseqüència d’un pacte que els polítics van ordir anys enrere, quan es van repartir el regne d’Espanya i el virregnat català, i es va encunyar la frase: Catalunya és un oasi. ¡Ahh! Hi havia molta caqueta sota aquella calma aparent. I convenia que el control televisiu en català, el relat nostrat que s’havia de transmetre a la ciutadania, estigués exclusivament en mans de TV-3, un artefacte perfectament controlat. Aquesta situació no només s’ha mantingut amb els anys. S’ha agreujat. Mirin com ha acabat 8TV, un final pactat per mantenir-la amb un encefalograma pla. I mirin la trista situació de BTV, que l’actual alcaldessa de Barcelona no s’atreveix a reimpulsar per por d’incomodar TV-3.
Notícies relacionadesAquesta estrena de Bany compartit és una iniciativa petita, estem d’acord. És pur entreteniment. Però potser és l’inici d’una cosa més gran. Hi ha nous càrrecs al capdavant de TVE. Un nou director general i un nou director d’informatius i d’actualitat. Ens podem preguntar si, a més de sitcoms, els donaran permís per treure TVE Sant Cugat d’aquest coma tan profund i prolongat. No és un tema exclusivament televisiu. També és un assumpte sanitari. Per a la salut mental de la ciutadania, el contrast és fonamental.
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Tradició Els gitanos de la Mina reviuen el Nadal flamenc de Barcelona
