PRIMERA ONADA DEL 2018
La ràdio en català segueix creixent
RAC-1 i Catalunya Ràdio ja voregen els 1,7 milions d'oients, segons l'EGM
La SER segueix líder, però estancada, i la COPE puja amb Carlos Herrera
La ràdio en català arrasa, i segueix sense tocar sostre. Aquesta la principal dada que es pot extreure de l'informe de la primera onada d'audiència de l'Estudi General de Mitjans (EGM), que ahir es va fer públic i que també deixa constància, a nivell estatal, de l'estancament de la SER (tot i seguir líder) i el creixement de la COPE (amb Carlos Herrera com a principal valedor).
Tal com mostra el gràfic, només dues emissores en català reuneixen el doble d'oients que els principals rivals a les ones. Així, RAC-1 i Catalunya Ràdio (que han tornat a batre rècords) sumen 1.668.000 oients diaris (gairebé 10.000 més que a finals del 2017, en plena efervescència del procés i el 21-D), mentre que la SER, la COPE, Onda Cero i RNE-Radio 1 només aconsegueixen840.000 seguidors.
Per programes, es manté com a líder absolut el matinal 'El món a RAC-1', amb Jordi Basté, tot i que també destaca el nou rècord absolut del magazín d''El matí de Catalunya Ràdio', dirigit per Mònica Terribas.
Estancament
Notícies relacionadesEn el global d'Espanya, la Cadena SER compleix 25 anys consecutius com a líder, tot i fer unes quantes onades que està perdent força. De fet, en comparació amb la primera onada del 2017, ha perdut uns 30.000 seguidors.
El seu gran pilar segueix sent 'Hoy por hoy', magazín matinal que es manté líder, encara que el matinal que dirigeix Herrera a la COPE continua escurçant distàncies. S'ha de destacar a la SER el declivi d''El larguero', que era líder milionari amb De la Morena.
![](https://www.elperiodico.com/es/ext_resources/infographics/2018/abril/radio3.jpg)
- TRIBUNALS L’Audiència de BCN deixa en llibertat el violador del taxi
- Gestió polèmica Orriols carrega contra Bonpreu per denegar ajudes a la residència de Ripoll
- BARCELONEJANT La Milla d’Or friqui
- Fred o calor intensa per frenar el càncer de mama
- Tecnologia aplicada a la medicina La mamografia innòcua del futur
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Present i futur d’un club convuls El Barça i el Madrid es debaten entre l’aliança política i la rivalitat esportiva
- Present i futur d’un club convuls Laporta, fuga sense fi de directius
- Catàstrofe a Califòrnia El governador convida Trump a visitar les zones cremades en lloc d’insultar
- Eleccions al Bundestag Una batalla campal ultra inaugura la carrera electoral a Alemanya