INFORME

Mil·lennistes: teleespectadors noctàmbuls i 'telecinquers'

Un estudi d'audiència defineix els gustos audiovisuals d'una generació que consumeix tots els tipus de pantalla existents

mdeluna35952767 tv teletodo 18 10 2016 serie de mediaset   la que se avecina161020184815

mdeluna35952767 tv teletodo 18 10 2016 serie de mediaset la que se avecina161020184815

2
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA / BARCELONA

Noctàmbuls i seguidors de la telecomèdia de Tele 5 'La que se avecina'. Aquestes són, 'grosso modo', les dues principals característiques dels teleespectadors mil·lennistes, nom amb què es defineix la generació que va néixer just abans del canvi de segle, i que ha crescut amb tota l’explosió tecnològica que està marcant l’última dècada. Però, malgrat la variada oferta de pantalles que tenen al seu abast i que dominen perfectament, aquests joves de 21 a 36 anys –que són 8,9 milions de persones a Espanya– són grans consumidors de televisió convencional.

Així, si bé consumeixen una hora menys de tele al dia que la mitjana de l’audiència total, els mil·lennistes (també catalogats com a Generació Y, 'Generation Me' i 'Echo Boomers') estan enganxats davant el televisor 2 hores i 37 minuts per jornada, que també és un consum important. A més, aquest teleconsum solen fer-lo a la nit i de matinada, i entre les cadenes, elegeixen primer Tele 5, seguida per Antena 3.

Aquestes són les principals conclusions de l’informe 'Els mil·lennistes i la TV: quins programes veuen i com consumeixen', realitzat entre l’1 de gener i el 17 d’octubre d’aquest any per la consultora audiovisual Barlovento Comunicación.

L’estudi precisa que els joves nascuts entre el 1980 i el 1995 són 8,9 milions de persones, el 63,4% dels quals veuen la televisió diàriament. I dins d’aquests televidents, els que més tele veuen són els extremenys (3 hores i 3 minuts de mitjana diària), mentre que els catalans se situen entre els que menys consumeixen tele convencional: 2 hores i 27 minuts al dia.

Es dóna la circumstància que, com més gran és el mil·lennista, més temps dedica a la tele: així, els que tenen 33 anys són els que més temps estan davant el televisor: 3 hores i 9 minuts cada dia, de mitjana.

FRANGES I CADENES

Pel que fa a les franges de consum, aquestes solen mostrar una tendència clara del mil·lennista a la nocturnitat: el 'late night' i la matinada són les seves hores preferides, si bé el dia de la setmana en què més teleconsumeixen és el diumenge: 2 hores i 55 minuts.

Per cadenes, els gustos dels mil·lennistes s’assemblen bastant als del total de l’audiència espanyola: es decanten per Tele 5 (14,9%), seguida d’Antena 3 (11,4 %) i els canals temàtics de pagament (9 %). A continuació apareixen Cuatro (7,6 %), La Sexta (6,8 %), TVE-1 (5,9 %) i Neox (5,5 %).

Notícies relacionades

Pel que fa als programes preferits per aquest grup, al marge de la final de la Champions Reial Madrid-Atlètic, que és un fenomen transversal (66,9 %), el programa més seguit ha sigut la comèdia 'La que se avecina', que el 5 d’abril passat va reunir 1.298.000 mil·lennistes (41,3 %). La ficció estrangera preferida va ser 'Quantico' (Cuatro), que el 20 de juny va congregar 423.000 espectadors (15,2 %).

En l’apartat de programes informatius destaca la preferència pel programa de Jordi Évole 'Salvados' (La Sexta).