Pel·lícules a TV avui diumenge 13 de març del 2016

'Insurgente', a TVE-1; 'Blackthorn' ('Sin destino'), a La 2, i 'La sombra del poder', a Antena 3, són els films més destacats de la jornada

4
Es llegeix en minuts
TXERRA CIRBIÁN / BARCELONA

La programació de pel·lícules avui a la televisió té com a films més destacats 'Insurgente', a TVE-1; 'Blackthorn' ('Sin destino'), a La 2, i 'La sombra del poder', a Antena 3.

InsurgentE

22.00 / TVE-1 / Ciència-ficció ★★★

Director: Robert Schwentke

Actores: Shailene Woodley, Theo James, Kate Winslet, Naomi Watts, Ansel Elgort, Milers Teller, Zoë Kravitz, Jai Courtney, Ray Stevenson

País:  EUA (2015) 119 minuts

Com que Antena 3 va obtenir excel·lents resultats d'audiència fa uns dies amb ‘Divergente’, aprofitant l'estrena als cines de la tercera part de la saga, ‘Leal’Leal, TVE-1 fa el mateix amb ‘Insurgente’, la segona i potser la millor entrega de les pel·lícules basades en la trilogia de novel·les de Veronica Roth. El film manté i millora els elements utilitzats per la seva predecessora, i compta amb el mateix equip tècnic (tret del director) i artístic, amb Shailene Woodley, Theo James i Kate Winslet al capdavant. Els dos primers són Beatrice (o Tris) i el seu estimat Cuatro, que han aconseguit fugir de la tercera, la malvada Jeanine, a una Chicago postapocalíptica. Després de l'assalt a la facció Abnegació per part de la líder d'Erudició i els seus soldats d'Intrepidesa, les ments dels quals segueix controlant, Jeanine ha instaurat la llei marcial i ha declarat enemics tots els divergents. Com que les seves tropes han trobat una curiosa caixa en forma de columna pentagonal, amb el símbol de les cinc faccions a cada costat, Jeanine creu que aquesta conté dades dels fundadors de la ciutat i la manera d'eliminar els seus enemics. Només un divergent la pot obrir, i per això ordena capturar tots els sospitosos de ser-ho, amb Tris al capdavant.


En tIerra pelIGRosa 2

15.30 / LA SEXTA / Acció ★

Director: Félix Enríquez Alcalá

Actors: Steven Seagal, Marg Helgenberger, Kris Kristofferson, Stephen Lang, Harry Dean Stanton, Levon Helm, Brad Hunt

País: EUA (1997) 105 minuts

Seqüela de la pel·lícula que Seagal va dirigir el 1994 i que en aquesta ocasió es va limitar a protagonitzar deixant la direcció en mans d'Enríquez Alcalá. Repeteix com l'agent Jack Taggart, que és enviat a una petita població de les muntanyes Apalatxes on han assassinat un company seu.


EL últimO testiGO

15. 45 / CUATRO / Acció ★★

Director: Philipp Stölzl

Actors: Aaron Eckhart, Olga Kurylenko, Liana Liberato, Kate Linder, Neil Napier, Garrick Hagon, Eric Godon, David Bark-Jones, Simone-élise Girard, Jade Hassouné

País: EUA (2012) 100 minuts

Aaron Eckhart protagonitza aquest entretingut film d'acció, d'argument una mica trampós. Encarna un antic agent de la CIA que accepta mudar-se a Bèlgica amb la seva filla per treballar en els sistemes de seguretat d'una empresa. Aviat tindrà una desagradable sorpresa.


Alguna cosa per recordar

16.30 / TV-3 / Comèdia dramàtica ★★★

Director: Nora Ephron

Actors: Tom Hanks, Meg Ryan, Bill Pullman, Ross Malinger, Rosie O’Donnell 

País: EUA (1993)  101 minuts

Comèdia romàntica d'aire clàssic, inspirada en la pel·lícula ‘Tu i jo’ (1957), de Leo McCarey, que juga, una vegada més, amb l'espurna amorosa que sorgeix entre dos desconeguts. Una jove periodista, a punt de casar-se, sent per la ràdio un nen que busca nòvia al seu pare, un viudo desconsolat, i intenta localitzar-lo.


¿En quÉ pIensAn lAs MUJERES?

19.00 / TVE-1 / Comèdia ★★

Director: Nancy Meyers

Actors: Mel Gibson, Helen Hunt, Marisa Tomei, Alan Alda, Lauren Holly, Ashley Johnson

País:  EUA (2000) 130 minuts

Fent una pausa en els seus típics papers de dur, Mel Gibson interpreta aquí un publicista vanitós i 'lligon'. Un dia, després de tenir un estrany accident, s'adona que pot sentir els pensaments femenins. Aviat descobreix amb sorpresa el que les dones opinen realment d'ell i això el fa reflexionar i canviar.


Blackthorn (SIn destINO)

22.00 / LA 2 / 'Western' ★★★

Director: Mateo Gil

Actors: Sam Shepard, Eduardo Noriega, Stephen Rea, Magaly Solier, Nikolaj Coster-Waldau, Dominique McElligott

País: Espanya (2011) 98 minuts

Després de debutar com a director el 1999 amb ‘Nadie conoce a nadie’, Mateo Gil, guionista habitual d'Amenábar, no va tornar a la direcció fins una dècada més tard, amb aquest 'western' crepuscular que fabula amb la vida clandestina del llegendari bandoler Butch Cassidy a Bolívia, amb Sam Shepard al capdavant del repartiment.


LA Sombra del poder

22.10 / ANTENA 3 / Intriga ★★★

Direcció: Kevin Macdonald

Actors: Russell Crowe, Ben Affleck, Rachel McAdams, Robin Wright, Helen Mirren

País: EUA (2009) 127 minuts

Entretingut film d'intriga conspiratòria, que busseja a les pantanoses aigües de la corrupció política. Amb el rerefons d'un escàndol que afecta una gran empresa d'armament, un periodista (Crowe) és enviat a cobrir el brutal assassinat de l'ajudant (i amant) d'un congressista (Affleck) en ascens, antic amic del reporter.


Història de la meva mort

22.34 / EL 33 / Drama ★★★

Director: Albert Serra

Actores: Vicenç Altaió, Eliseu Huertas, Lluís Serrat, Montse Triola, Noèlia Rodenas

País:  Espanya (2013) 148 minuts

Tercer i inclassificable llarg del polèmic Albert Serra, cineasta tan premiat a fora de les nostres fronteres com criticat a dins. Amb l'ajuda del poeta i crític d'art Vicenç Altaió, Serra recrea aquí un viatge per Europa de Giacomo Casanova i la seva suposada trobada amb Dràcula.


Lara Croft: Tomb Raider

0.00 / TVE-1 / Aventures ★★

Director: Simon West

Actors: Angelina Jolie, Iain Glen, Noah Taylor, Daniel Craig, Jon Voight

País: EUA (2001) 105 minuts

Adaptació d'un videojoc de gran èxit i escassa consistència argumental: la filla d'un arqueòleg desaparegut, experta en lluita i antiguitats, ha d'evitar que una organització aconsegueixi un talismà. La sexi Angelina Jolie va prestar el seu físic a la sensual heroïna del film.


El fUEra de la leY

0.30 / ANTENA 3 / 'Western' ★★★

Direcció: Clint Eastwood

Actors: Clint Eastwood, Chief Dan George, Sondra Locke, John Vernon, Bill McKinney, Sam Bottoms, Paula Trueman

Notícies relacionades

País: EUA (1976) 135 minuts

Interessant pel·lícula de l'Oest que va començar dirigint Phil Kaufman i va acabar el mateix Clint Eastwood. Segueix els passos d'un granger de Missouri que, després de l'assassinat de la seva família per soldats ianquis durant la guerra, busca venjança i s'uneix a un grup de guerrillers sudistes.