FENOMEN JUVENIL

'Violetta' torna a cantar i ballar a Disney Channel

La cadena infantil estrena la tercera entrega de l'exitós serial

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Tots els pares amb filles preadolescents ja ho saben, però per si encara hi ha algun despistat, val la pena recordar que aquesta tarda s'estrena a Disney Channel la tercera temporada de Violetta (20.15 hores), un dels fenòmens juvenils més espectaculars dels últims anys a tot el món i amb un èxit que comprenen en tota la seva magnitud els progenitors de noies d'entre els 9 i els 12 anys: segons un estudi recent d'audiència, el 90% de les nenes compreses entre aquesta franja d'edat han vist a Espanya aquest serial d'origen argentí.

Perquè Violetta és això: una sèrie amb estructura i plantejament de culebró habitual, però adaptat al públic juvenil, ple de primers amors blancs marca Disney i tot adobat amb molta i molt cuidada música i contundents coreografies. La perfecta combinació d'aquests ingredients ha donat lloc a un producte que és un fenomen que va més enllà de la tele: quan acaben de gravar, les protagonistes inicien una sèrie de gires internacionals per cantar i ballar en directe com a grans estrelles del rock.

Notícies relacionades

De fet, ja s'ha confirmat que l'elenc de Violetta oferirà a Espanya 10 concerts el 2015: Madrid (3 i 4 de gener), Saragossa (6 i 7), Barcelona (10 i 11, al Sant Jordi), Màlaga (14 i 15) i Sevilla (17 i 18). Després, el tour segueix: Itàlia, França, Portugal, Bèlgica i Holanda.

Estrenada a Espanya el setembre del 2012 i protagonitzada per la cantant i actriu argentina de 17 anys Martina Stoessel, Violetta narra les peripècies artístiques i personals d'una noia que vol ser cantant, com la seva difunta mare, tot i l'oposició del seu pare. Després d'una etapa a Madrid, torna al seu Buenos Aires natal, on descobreix la seva irrefrenable passió per la música, i descobreix el primer amor. Música, ball, bon humor i un grup d'actors de diversos països (n'hi ha d'espanyols, d'italians, de sud-americans...) han aconseguit fer un producte d'èxit sense fronteres: ha estat estrenada en 109 mercats i s'ha traduït a 15 idiomes. Només entre l'abril i el juny del 2014 va superar els 40 milions d'espectadors, dels quals 8,2 milions eren nenes. I compta amb més de 350 milions de visites a YouTube a nivell global, fet que representa ­superar Justin Bieber pel que fa a nombre de recerques realitzades a través del canal a Itàlia, Espanya i França.