tu i jo som tres
«Tot és merda de cavall»
Una altra estupenda sèrie la que acaba de sumar A-3 TV a la seva espectacular oferta de ficció:Infierno sobre ruedas. És una producció impulsada per la cadena nord-americana AMC, que arrenca després de la Guerra de Secessió (1865) i retrata la tragèdia, i la venjança, d'un exmilitar sudista que té com a única obsessió lavendettacontra els nordistes que van matar la seva dona a la ciutat de Meredian, al comtat de Lauderdale, a l'estat de Mississipí. Efectivament, en la història de la guerra civil americana s'explica la massacre que el generalSherman,amb 27.000 soldats, va infligir en aquesta localitat. La va incendiar gairebé completament. O sigui, que la sèrie parteix d'una realitat històrica comprovada. Però al marge d'aquesta trama d'acció i venjança del militar, de l'estil del Llanero Solitario, el més interessant és com es retrata el naixement de la potentíssima companyia Union Pacific Railroad, l'empresa encarregada de construir la primera línia fèrria que va unir la costa Est i la costa Oest dels Estats Units. Aquesta trama és francament lluminosa. Sobretot el paper del president de la companyia, que encarnaColm Meaney,un intèrpret d'amplíssima trajectòria, normalment com a actor de repartiment -molts de vostès el recordaran pel seu paper deChief O'Brien,a la sèrieStar Trek- i que aquí teixeix una filigrana sensacional com a malvat empresari sense escrúpols, corrupte, maquiavèl·lic i d'una hipocresia brillant i malvada que utilitza els fons públics, els diners de l'Estat, com si fossin seus.«Tot és merda de cavall: com més faig servir la pala, més se l'empassen»,exclama exultant mentre va comprant polítics i voluntats, movent-los com titelles, al seu gust, a canvi de suculentes propines i soldades.«Seré recordat com un canalla. Em toca fer el paper de malvat. Però ¿què seria del drama sense un malvat?»,segueix explicant amb delectació mentre construeix el fenomenal tinglado. I en una reunió amb els enginyers que dissenyen el traçat de la colossal línia fèrria, que li suggereixen la línia recta com la més òptima i desitjable, els contesta: «El Govern em paga 25.000 dòlars per quilòmetre, ¿i vostès volen una línia recta? Revolts, insensats, molts revolts i moltes voltes, !això és el que han de dissenyar!».
¡Ahhh! Encara que el 1865 no hi havia línies d'AVE, ni tan sols existia el surrealista aeroport deCarlos Fabra,l'esperit del president de la Union Pacific ens és familiar.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona