fi d'emissió
Abans que parli la pilota

El debat d’ahir del programa ’Punto pelota’ (Intereconomía TV).
No és fàcil enganxar l'audiència amb un programa de sis hores parlant d'un partit de futbol que encara no s'ha celebrat, però ahir n'hi va haver dos que s'hi van atrevir. Un va ser Tiramillas (Marca TV). Tractant-se d'un canal especialitzat, era una decisió lògica. Van resoldre la papereta oferint resums amplis de duels del Barça i del Reial Madrid d'anys anteriors i un debat, de to gris, esquitxat de desoladores connexions amb sales de premsa buides i perles d'internautes com «està nevant per al colorit blanc de la victòria», o «perro ladrador, poco mourdedor».
Intereconomía TV va apostar una altra vegada per una marató Punto pelota, encara que aquest cop només de vuit hores, com si aquest clàssic no mereixés el desplegament de 24 hores de l'anterior. «És dilluns i la gent treballa», es va justificar el moderador i presentador, Josep Pedrerol. Aviat es va oblidar d'aquest detall i va llançar un missatge al seu verdader públic, no se sap si d'aturats o de rics: «Per favor, encara no crideu, que ara la gent està fent el cafetó». Va arrencar el programa amb molta preocupació per l'estat de salut d'Higuaín, com si la seva presència o incompareixença (per sobre de la de Messi o Ronaldo) decidís el resultat. Després d'aquesta mitja hora tediosa, hi va haver intensitat, humor i molta tensió.
Notícies relacionadesVan mostrar imatges des de l'interior de l'autobús del Reial Madrid després de ser atacat, i fins i tot van entrevistar el conductor. Van connectar amb la clínica on està ingressat l'exàrbitre Joaquín Ramos Marcos, que va revelar que no podia veure el partit perquè a l'hospital no tenia el canal Gol T. Van parlar de tàctiques fins a marejar. Van posar Mourinho dient el 1997 això d'«avui, demà, sempre, amb el Barça al cor». Es va sentir Toni Cano dient: «Els del Barça no estan tan convençuts de guanyar com els del Madrid». Hi va haver connexions per saber el menú de Florentino Pérez i Sandro Rosell.
A La Sexta, els de Sé lo que hicisteis… es van fer passar per Mou i van trucar a un restaurant de Barcelona per reservar taula per després del partit amb un menú a base de bunyols de bacallà i pastís amb l'escut del Barça. La reacció del metre que es va posar al telèfon va ser tan tèbia com l'ambient mediàtic abans d'aquest clàssic. Ho va dir fins i tot Tomás Roncero: «Aquest any l'ambient és de fair play total, perquè el més fort que s'ha dit ha sigut Cristiano: 'A veure si ens en marquen vuit'».
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023