tu i jo som tres

'Papafuente y Bertoguillo'

’Papafuente y Bertoguillo’ / periodico

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

L'humorisme, la sàtira, la ironia televisiva comença a destil·lar les primeres gotes de sarcasme sobre la colossal visita del Pontífex. Ahir a la matinada, a La Sexta, ja va sortirBuenafuenteen papamòbil, però en una variant singular d'aquest vehicle: en lloc d'anar a motor, anava tirat perBertodisfressat d'escolà. Papafuente, vestit tot de blanc, impol·lut, es va dirigir als feligresos i els va llançar una homilia en pla despendolat i divertit. Deia:«Vaja, el Rei no va combregar. ¿Què va passar? Diuen que quan no combregues és perquè estàs en pecat, però potser en el seu cas és perquè no estava per a hòsties», i després, fixant la seva virtuosa mirada enZapatero, va advertir:«No va anar a rebre el Papa, però sí a acomiadar-lo, perquè d'acomiadar-lo sí que en tenia ganes». O sigui, una ironia saníssima. Ben mirat, no ha estatBuenafuenteel primer de La Sexta a pinzellar la visita papal amb l'almívar del riure.

Notícies relacionades

En els informatius d'aquesta cadena, diumenge ens van relatar el recorregut deBenet XVIpels carrers de Barcelona com si retransmetessin una carrera automobilística. I al final van rematar comunicant-nos que dos amics havien quedat per veure per la teleFernando Alonsoal Brasil i resulta que no es van poder trobar, perquè la circulació de la ciutat estava tallada, totalment interrompuda. ¡Ah, són com nens! Se'ls veuen les intencions d'autobombo de seguida: ¡La Sexta és la que té els drets de la fórmula 1!

VERGONYA.-Canalla sessió la de l'últimSálvame deluxe(Tele 5). Van portar al platóVerónica, senyora alcohòlica, que estava ingressada a la clínica López-Ibor rebent tractament pel seu estat greu i crític. Sense nord, a estones delirant, a estones d'un estremidor patetisme, la van fer protagonista d'una de les jornades més vergonyoses que s'han vist a la tele. Després de la festa aconseguida, després d'haver-la d'acompanyar fins a la sortida, va trucar a la seva mare per telèfon. Desfeta, ferida, aquesta mare li va retreure aJ.J. Vázquezla presència de la seva filla al plató. I va advertir que a la clínica no li havien donat l'alta: havia estat la seva pròpia filla la que va marxar, atreta pel reclam delDeluxe. Aquest és l'estil, efectivament, que hi gasten. Marxant i sense escrúpols de cap mena. Epítom informatiu: des de fa temps, aquesta senyora,Verónica, malalta i alcohòlica, aquest programa la va batejar amb el delicat i piadós nom de Lady Nenuco.