ESTRENA
El 33 se suma a l'Any Xacobeo amb 'GR. Camí de Sant Jaume'
La sèrie documental, de 10 episodis, s'inicia al Port de la Selva
Marc de las Heras, a la sèrie.
En plena efervescència de l'Any Xacobeo, El 33 se submergeix des d'avui a la Catalunya interior a través d'una nova sèrie documental,GR. Camí de Sant Jaume (21.45), que presenta Marc de las Heras.
Dividida en 10 episodis, la proposta -ideada per TV-3 i Cactus Produccions- agafa el títol de les sigles amb què en l'excursionisme són coneguts els camins de gran recorregut. Una d'aquestes rutes és el Camí de Sant Jaume, declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. Així, el traçat és només una excusa per travessar la Catalunya més desconeguda a través dels 400 quilòmetres que separen el Port de la Selva (Alt Empordà) i Alcarràs (Segrià).
Segons Josep Huguet, consellerd'Innovació, Universitats i Empresa, el programa ofereix «una radiografia viva de la gent que viu al territori». Per la seva part, De las Heras destaca que la proposta «ha sobrepassat» les expectatives, perquè en tots els capítols han sorgit coses inesperades i personatges que s'han trobat «per casualitat».
GR. Camí de Sant Jaumeaposta per recuperar oficis, tradicions i persones que formen part del territori amb l'objectiu de conèixer més de prop una ruta utilitzada des de fa segles pels pelegrins. «Una pastora m'ha ensenyat a pasturar i he entrat en un taller artesanal de pipes», desvela De las Heras.
UNA GUIA DE VIATGE // Cada episodi és un llibre de ruta en què el presentador, a manera de pelegrí modern, explica curiositats i interactua amb els personatges, ajudant-los en les seves tasques. A més, una veuen off (corresponent a Txe Arana) ofereix consells i informa dels detalls del recorregut, dades que també es poden consultar a internet (www.tv3.cat/granrecorregut).
L'episodi d'avui enllaça el Port de la Selva i Figueres, una etapa de 30 quilòmetres que es pot completar a peu en una jornada.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
