canvis
Canal+ desembarca a la TDT de pagament sense futbol ni esports
Canal+ Dos es veurà des del dilluns 23 per 15 euros al mes sense antena parabòlica
La veterana cadena de Sogecable inclou sèries, documentals i pel·lícules d'estrena
L'empresa Sogecable va anunciar ahir per sorpresa que amplia l'espectre tecnològic de la seva oferta a la tele digital terrestre (TDT) de pagament, de manera que a partir de dilluns que ve qui desitgi veure el veterà Canal+ no necessitarà una antena parabòlica, sinó que ho podrà fer mitjançant un descodificador tipus premium, com els utilitzats fa un any pel Gol TV de Mediapro. L'única pega és que Canal+ Dos no inclourà el futbol del diumenge ni els esports.
Canal+ Dos començarà a emetre dilluns que ve, dia 23, en substitució de 40 Latino a través del múltiplex de Gestevisión que va ser cedit a Sogecable després de la fusió entre Tele 5 i Cuatro i on actualment operen Cuatro i CNN+. Ho farà el mateix dia que s'estrena Nitro, el nou canal d'Antena 3 TV, gratuït, dedicat a les sèries d'acció.
Ja fa diverses setmanes, Digital+ va arribar a un acord amb algunes operadores de telefonia (Orange, Jazztel) per oferir els seus continguts mitjançant la xarxa de l'ADSL. Però donada la reticència mostrada l'any passat a l'arribada de la TDT de pagament en el sucós sector del futbol televisat, Sogecable no semblava disposada a apostar per aquesta tecnologia. «Canal+ Dos ja existeix a través de Digital+, però nosaltres no hem de decidir com el volen veure els abonats: satèl·lit, ADSL, mòbil i ara TDT; simplement ampliem l'oferta a altres suports tecnològics», afirma Àlex Martínez Roig, director general de Continguts de Digital+.
COM GOL TV L'ANY PASSAT / Sogecable segueix el camí iniciat fa un any per Mediapro i Gol TV i, fa uns mesos, AXN. «No hem volgut actuar a corre-cuita; ho hem meditat a fons», assenyala el directiu. «Volem acontentar el públic de la TDT que vol veure la millor programació, oferir-li una alternativa potent i de qualitat, amb cine d'estrena, les millors sèries i documentals i producció pròpia».
Però, ¿quines perspectives té el nou canal? «Ni idea. No sabem què pot passar. No és el nostre territori habitual», admet el directiu. Digital+ tenia al juliol 1.784.843 abonats. Una xifra notable.
Notícies relacionadesRespecte a l'absència de futbol i esports a Canal + Dos, el director general de Continguts de Digital+ assenyala: «Hi ha un problema de drets, per un costat, però també hi ha una oferta específica amb C+ Lliga, C+ Futbol i C+ Esports, que satisfà qualsevol aficionat».
Aquest desembarcament a la TDT de pagament no suposa el progressiu abandonament de les antenes parabòliques: «El satèl·lit segueix oferint la millor qualitat, per exemple per a l'alta definició. De fet, com fem sempre per aquestes dates i a prop de Nadal, Digital+ està a punt de promocionar una sèrie de nous paquets», amb diferents canals i preus i inclusió del descodificador iPlus (un disc dur que permet gravar un programa mentre se'n veu un altre). «Volem acostar-nos a l'ideal que l'abonat vegi la tele que vol, on vulgui i quan vulgui», finalitza Martínez Roig.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
