la ràdio esportiva

La SER i la COPE, pendents de la decisió de Manolo Lama

L'emissora de Prisa assegura que el periodista es queda a l'equip actual

A l'emissora de l'Església es dóna per segura l'arribada del professional

L’equip d’esports de la cadena SER, Laura Martínez, Juanma Ortega, Antonio Romero i Javier Hoyos.

L’equip d’esports de la cadena SER, Laura Martínez, Juanma Ortega, Antonio Romero i Javier Hoyos. / SER

2
Es llegeix en minuts
TXERRA CIRBIÁN
BARCELONA

la guerra oberta entre dues de les emissores de ràdio més importants d'Espanya, la SER i la COPE, amb el fitxatge de bona part dels professionals de l'àrea d'Esports de la primera per part de la segona, es va saldar ahir amb una nota de la cadena de Prisa en què assegurava que el periodista Manolo Lama seguirà al seu equip d'esports com un dels principals narradors de la cadena i director d'Hora 25 Deportes.

Amb aquesta maniobra, la cadena SER ha volgut aturar els rumors que situen Lama a la COPE, juntament amb Paco González, l'exdirector deCarrusel deportivo fitxat per l'emissora dels bisbes amb bona part del seu equip, com Pepe Domingo Castaño, el veterà animador del popular espai futbolístic, i Manolo Oliveros, responsable de comentar els partits del Barça a Catalunya.

La situació de Lama és delicada ja que, a més de la ràdio, presenta els esports del migdia amb Manu Carreño (sónels Manolos) a Cuatro, la cadena de tele que fins fa poc era propietat de Prisa però ha estat comprada per Tele 5 i està a l'espera de la seva reestructuració.

Encara que Lama «ha estat i encara està a la SER», comenta Oliveros, «la vida és passat, present i també futur; nosaltres l'esperem», afegeix. El cert és que a la COPE es dóna per segura la seva arribada juntament amb Paco González i Castaño. Altres responsables regionals de la SER ja s'han passat a l'equip que lidera González, com José Ignacio Torrevieja (Valladolid); Germán Dobarro i Marco Antonio Sinde (la Corunya) i Hugo Ballesta (València), entre altres. I col·laboradors habituals d'El larguero també han fet les maletes.

La nova àrea d'esports de la COPE aposta per la inclusió de blocs esportius en els butlletins horaris; l'ampliació del programa local de les 14.30 («d'una hora i, a Catalunya, en català», avança Oliveros); l'informatiu de les 20.30 hores i el programa de la nit.

LA NOTA DE LA SER / La SER va avançar ahir la nova formació del seuCarrusel deportivo, que debutarà el dia 27 amb l'Inter de Milà – Atlètic de Madrid de la Supercopa d'Europa i que servirà per a l'estrena del seu director, Javier Hoyos, i el seu animador publicitari, Juanma Ortega. Lama hi apareix com a principal narrador.

Notícies relacionades

La gran novetat és l'arribada d'una dona, per primera vegada, a la direcció del departament esportiu d'un gran mitjà: la periodista Laura Martínez, que fins ara ocupava el mateix càrrec, però a Catalunya. A Barcelona la substituirà Edu Polo, locutor dels partits del FC Barcelona en català per a Ona FM.

La cadena de Prisa tindrà, com a narradors principals del popular espai, Antonio Romero, Lluís Flaquer, José Ignacio Tornadijos, Iñigo Markínez, Pedro Morata, Francisco José Delgado, Javier Lekuona i José Luis López. I entre els seus especialistes i analistes esportius hi haurà Tomás Roncero, Carlos Martínez, Ramón Besa, Emilio Amavisca i Joaquín Hernández, exjugador, entrenador i pare del blaugrana Xavi Hernández, entre d'altres. I aEl larguero hi haurà habituals com Santi Cañizares i Alfredo Relaño, mentre que Julio Maldonado,Maldini, seguirà amb el futbol internacional.