MONOGRÀFIC
Richard Gere col.labora en un documental sobre el Dalai-lama
La 2 dedica 'La noche temática' al Tibet i les claus del budisme
El budisme és una doctrina mil.lenària que, encara que nascuda a l'Orient, també apassiona en l'actualitat a l'Occident. Per explicar les claus d'aquesta filosofia per a uns i religió per a altres, La 2 dedicarà avui la seva Noche temática a explicar a El Tíbet de los lamas la vida dels seus líders.
El primer dels documentals de la nit, Toda una vida en el Tíbet, explica la vida del Dalai-lama, el cap espiritual i polític dels budistes. Per fer- ho compta, entre altres materials, amb els testimonis de l'actor Richard Gere i l'alpinista Heinrich Harrer, la història del qual va donar lloc a la pel.lícula Siete días en el Tíbet, tots dos atrets pel budisme.
La segona peça de La noche temática serà un documental de 80 minuts de durada dirigit pel cineasta alemany Werner Herzog, responsable, entre altres, del film Aguirre o la cólera de Dios. En aquesta ocasió, retrata en el seu treball Shiddarta Gautama, que fa 2.500 anys es va convertir en Buda.
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
- Mobilització docent La vaga de professors a Barcelona, Barcelonès i Baix Llobregat arrenca aquest dilluns una setmana d’aturades a tot Catalunya
- Conflicte del Pròxim Orient ¿Per què el que va fracassar a Gaza hauria de funcionar a l’Iran? Els EUA i Israel rebaixen les expectatives sobre el canvi de règim
