Per Sergi Mas
El pòdcast d'El Periódico': La plataforma Tinder compleix 10 anys
Tinder no vol que trobis l’amor: així funciona el seu algoritme
10 anys de Tinder esvaloten la solteria: entre l’addicció a l’amor exprés i la decepció en bucle

Es tracta d’un escandalós negoci pel qual l’empresa americana ha obtingut a l’últim exercici uns beneficis de tres mil milions de dòlars. Tinder ofereix a l’usuari de forma gratuïta la possibilitat de tenir cites físiques, i que per una quantitat mensual (allà arrela el ‘negociàs’) permet accions suplementàries a la plataforma.
Tinder no va ser la primera aplicació dedicada a trobar l’amor, però sí que ha sigut la que ha aconseguit sacsejar el mercat de les cites pel seu fàcil sistema de filtratge i la velocitat amb què es poden consumir pretendents.
Així doncs, amb el seu ‘swipe left’ i el seu ‘swipe right’, molts han aconseguit culminar les seves històries d’amor, sexe o fins i tot amistat. Però el ‘modus operandi’ de l’algoritme de l’aplicació ens revela que no vol que trobis l’amor.
Avui ens acompanya i ens ofereix més detalls sobre el funcionament de Tinder el periodista d’El Periódico Carles Planas Bou.
On es pot escoltar
‘El pòdcast d’El Periódico’ es publica de dilluns a divendres i es pot escoltar a les plataformes iVoox, Spotify, Podimo, Google Podcast i Apple Podcast.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor