Xarxes socials
TikTok copia BeReal
La plataforma de vídeo d’origen xinès segueix els passos d’Instagram i plagia la funcionalitat de l’app francesa que permet enviar una foto al dia als teus amics i que reforça la comunicació social
TikTok ha llançat aquest dijous una nova funció que permetrà als seus usuaris enviar de manera privada una única foto diària als seus amics, una estratègia amb què plagia descaradament el disseny que està llançant a l’aplicació BeReal.
Coneguda com l’‘anti Instagram’, BeReal és una plataforma creada a França l’any 2020 que en els últims mesos ha vist catapultada la seva popularitat especialment entre els més joves, i que ja supera el milió de descàrregues. Aquest inesperat èxit es deu al seu senzill funcionament. I és que l’app connecta cercles reduïts d’amics, que una vegada al dia reben una notificació perquè comparteixin amb els seus una imatge del que estan fent en aquell moment.
D’aquesta manera, BeReal s’ha posicionat com una alternativa que reforça la comunicació social, sense filtres, ni posturejos, en un ecosistema digital cada vegada més centrat en l’entreteniment, la competició i la recomanació de continguts a través d’algoritmes.
Notícies relacionadesTras Instagram, es ahora TikTok quien plagia descaradamente a BeReal.
— Carles Planas Bou (@carlesplb) 15 de septiembre de 2022
Cada vez más redes sociales intentando parecerse a todas las demás para imponerse a la competencia. https://t.co/bXpG63DJTa
TikTok ha sigut fins ara la punta de llança d’aquest gir cap a un internet de consum incessant de continguts de tercers. Ara bé, l’anunci d’aquest dijous confirma que busca un equilibri entre l’entreteniment i la connexió amb les teves amistats. D’aquesta manera, copia el seu competidor per mirar d’anul·lar l’app francesa i evitar perdre usuaris cap aquest nou fenomen digital. «Prepara’t per a les notificacions ‘push’ diàries, que et conviden a capturar un vídeo de 10 segons o una foto estàtica del que estàs fent en aquell moment», diu el comunicat de TikTok.
Plagiar allò que té èxit
La plataforma de vídeos en vertical no ha sigut l’única que ha respost a la creixent popularitat de BeReal plagiant el seu disseny. Fa unes setmanes, Instagram (propietat de Meta, empresa matriu de Facebook) va anunciar que estava desenvolupant aquesta mateixa funció. Cada vegada són més les aplicacions que, relegant l’autenticitat a un segon pla, busquen copiar tot el que triomfa en els seus rivals per mantenir la seva posició al mercat i continuar competint-hi. Tot i que això suposi convertir-se en una espècie de Frankenstein digital.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Assassinat a Tailàndia Silvia Bronchalo: ¿qui és la mare biològica de Daniel Sancho?
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats