Realitat virtual

Facebook llança a Espanya el seu primer intent de construir el metavers

La plataforma Horizon Worlds permet als usuaris interactuar en un espai de realitat virtual en el qual jugar i socialitzar, un projecte ja operatiu als Estats Units, el Canadà, el Regne Unit i França

Facebook llança a Espanya el seu primer intent de construir el metavers

Meta

2
Es llegeix en minuts
Carles Planas Bou
Carles Planas Bou

Periodista

Especialista en Xarxes, algoritmes i la intersecció entre política i tecnologia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Meta, el gegant tecnològic propietari de Facebook i Instagram, ha llançat a Espanya la plataforma Horizon Worlds, que pretén ser el primer pas de la companyia per construir l’anhelat ‘metavers’, un espai de realitat virtual a què connectar-se per jugar i socialitzar amb els altres.

Així ho ha anunciat Mark Zuckerberg, cofundador i director executiu de l’imperi més gran de les xarxes socials, en una publicació en la qual ha compartit una imatge del seu avatar –el seu personatge virtual dins de la plataforma– juntament amb rèpliques, poc aconseguides, de la Sagrada Família de Barcelona i la Torre Eiffel de París.

A partir d’avui, dimecres, Horizon Worlds estarà disponible per als usuaris més grans de 18 anys tant a Espanya com a França, sent així els primers països europeus on la nova plataforma social de Meta desembarca després de fer-ho ja als Estats Units, el Canadà i el Regne Unit, on acumulen més de 300.000 usuaris mensuals. No obstant, la versió espanyola encara no sembla estar completament preparada, ja que la majoria de la interfície està en anglès i algunes de les traduccions que hi ha en espanyol són «potineres», com assenyala en aquest vídeo el canal Real o Virtual.

Primer pas cap al metavers

Horizon Worlds és tan sols una de les aplicacions de realitat virtual que Meta ha posat en marxa per començar a dissenyar l’anomenat ‘metavers’, concepte de moda en la indústria tecnològica que recull les aspiracions de crear una internet immersiva en què l’usuari se submergeix com si fos un videojoc.

La companyia pretén que aquest espai es converteixi en una realitat paral·lela on cada vegada més persones passin el temps –xerrant, veient concerts virtuals o realitzant reunions de treball– i on gastin els seus diners, un somni que encara queda lluny. Del món immobiliari a la indústria de la moda, cada vegada són més els sectors que estan saltant a l’economia digital a la recerca de construir el seu negoci.

Notícies relacionades

L’octubre passat, Zuckerberg va anunciar que l’empresa matriu propietària de Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger i Oculus, entre d’altres, passava a dir-se Meta. El moviment va servir per il·lustrar el gir de la companyia al passar la seva aposta per les xarxes socials a la realitat virtual, però també per mirar de silenciar l’escàndol causat per les revelacions que van exposar que la plataforma alimenta l’odi i colpeja la salut mental de les menors.

Durant el segon trimestre d’aquest any, Meta va patir la seva primera caiguda en ingressos des que la companyia va sortir a la borsa l’any 2012, així com un retrocés del 36% dels seus beneficis. A més de les complicacions causades per la desacceleració de l’economia i la creixent competència de TikTok, Zuckerberg va assenyalar que s’havien perdut 3.000 milions de dòlars en la construcció del metavers, que espera que estigui a punt el 2030.