MundiRetos una ‘app’ per conèixer els països europeus
L’objectiu principal de l’eina és ajudar l’usuari a dominar fins a 972 dades dels territoris de la UE

Arriba a la botiga d’Apple una nova aplicació mòbil educativa per a totes les edats, es tracta de MundiRetos – la Unió Europea amb la qual el desenvolupador, Francisco Lara, motiva els usuaris a aprendre jugant i a descobrir informació rellevant sobre els 27 països de la Unió Europea.
Jugar per aprendre és la idea que està en la base d’aquesta app gratuïta. Per la via de l’entreteniment, ajuda a conèixer i aprendre prop de mil dades rellevants de tots els països que componen la Unió. Dades que caracteritzen cada un d’ells en aspectes com la seva geografia, història, economia, art, demografia, personatges, tradicions, comunicació, curiositats o cultura popular, entre d’altres.
Modes de joc
L’aplicació, de tipus quiz, ofereix dos modes de joc: Jugar a Països, on es tracta d’elegir un país perquè l’app posi a prova els coneixements de l’usuari sobre aquest país; i Jugar a la UE, en què l’aplicació desafia els coneixements de l’usuari sobre els diferents territoris europeus. En quatre nivells de joc, és possible triar una dificultat creixent: Base, Bronze, Plata i Or.
Notícies relacionadesEl mode Jugar a Països ajuda a conèixer més sobre cada país. I, a poc a poc, l’usuari estarà en condicions de millorar els seus rècords de puntuació per partida i més a prop de superar els reptes establerts. Aquest aprenentatge li servirà també per avançar en els 4 nivells del mode Jugar a la UE.
En el mode Jugar a Països, cada vegada que el jugador superi el repte d’un país encertant 36 dades sense error en una mateixa partida, apareixerà una pantalla que ho acredita. En tot moment, al marcador es visualitza les vegades que s’ha aconseguit superar el repte de cadascun dels països. En el mode Jugar a la UE és necessari superar els diferents nivells encertant-ne en una mateixa partida 4, 10, 20 o 36 dades, respectivament, dels 27 països. Cada vegada que l’usuari superi un dels nivells, apareixerà una pantalla que acreditarà els seus coneixements.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos