ÍNDEX SFIx DE SMARTME ANALYTICS

Aquestes són les aplicacions que més han crescut el 2021

La Meva Salut, l’‘app’ del Sistema Sanitari de Catalunya, lidera el rànquing global d’aplicacions que més han augmentat la quota d’usuaris

Les ‘apps’ de salut, viatges, banca i teleco han liderat el creixement, segons apunta l’Índex SFIx de Smartme Analytics

Aquestes són les aplicacions que més han crescut el 2021
2
Es llegeix en minuts
Pilar Enériz
Pilar Enériz

Redactora

Especialista en tecnologia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La creixent utilització del mòbil en tots els aspectes de la vida quotidiana ha afavorit que les empreses de tots els sectors s’hagin adaptat a aquesta realitat, amb el desenvolupament de plataformes mòbils que agiliten la interacció entre clients i companyies. 

Cada dia neixen noves aplicacions i, com a conseqüència, espais d’anàlisi que revelen quines són les més utilitzades i les que resulten més populars i útils. Smartme Analytics, firma de data observacional, analitza quines són les aplicacions mòbils que més creixen amb el seu Índex SFIx, un rànquing que elabora una fotografia de les 50 aplicacions que més van créixer entre novembre del 2020 i novembre del 2021 mitjançant el monitoratge continu d’una comunitat representativa de 12.000 usuaris.

Segons el rànquing de Smartme, és La Meva Salut, l’aplicació del Sistema Sanitari de Catalunya, la que més ha crescut, i aconsegueix una puntuació de 196,57 en SFIx, seguida d’HBO Max (146,97) i Booking.com (146,65). Fins a la posició número 10 trobem les aplicacions de Google Pay (94,28), Bolt (92,13), Petroprix (90,54), GVA + Salut (83,86), TikTok (83,64), Revolut (82,37) i CaixaBank (78,78).

Analitzant per penetració de mercat, és l’aplicació d’Aliexpress la que acumula més percentatge d’usuaris: un 45,7% d’entre la població digital, seguida de Telegram (42,1%) i TikTok (41,9%). Continuen aquest ‘top 10’ Shein (52,13), CaixaBank (78,78), Lidl Plus (11,31), Imagin (56,98), Burger King (19,02), Coinbase (28,56) i Mi Calendario (26,90). 

Efectes de la pandèmia

L’any 2021, marcat per la pandèmia de covid-19, ha agilitat els processos de digitalització dels serveis sanitaris i el desenvolupament d’aplicacions molt populars en l’actualitat, com és el cas de Catalunya, País Valencià i Castella i Lleó. 

La Meva Salut a Catalunya, GVA + Salut al País Valencià i SACYL CONNECTA a Castella i Lleó, ocupen el primer, setè i vintè lloc del ‘top 50’. Destaca el cas de l’app de la sanitat catalana, que es posiciona com l’aplicació mòbil que més va créixer a Espanya durant el 2021. Malgrat el seu gran creixement, la penetració de mercat no és superior al 5% per a cap, i de nou La Meva Salut és la que acumula més percentatge d’usuaris, amb el 4%. 

Sector de viatges

Hi ha hagut importants creixements també en les aplicacions relacionades amb viatges. De les 50 més ben posicionades en el rànquing, 10 són d’aquest sector, en què Booking destaca com la tercera app que més creix, amb una puntuació de 146,65. També en trobem d’altres com Ryanair, Skyscanner, Blablacar, Omio o eDreams. Un creixement que es pot atribuir en part a l’aixecament de les restriccions d’oci i mobilitat, que va disparar les reserves en l’últim trimestre de l’any, com al fet que moltes han funcionat com a directori de restriccions per facilitar l’organització de viatges durant aquest any. 

Les més utilitzades

Notícies relacionades

De les 50 aplicacions recollides a aquest índex, vuit pertanyen al sector financer (Google Pay, Revolut, CaixaBank, Imagin, Rebellion Pay, Unicaja Banco, N26 i Liberbank) i tres d’aquestes són neobancs (Revolut, Rebellion Pay i N26). 

Per la seva part, el sector de telecomunicacions col·loca vuit de les 50 aplicacions que més creixen, en què destaca Simyo a la posició número 15, amb una puntuació de 55,86. D’entre aquestes aplicacions, tan sols la de Mi Orange, amb 23,06 punts al lloc número 41, és una operadora de xarxa tradicional, la resta són aplicacions d’operadores virtuals com DIGI, Lowi, Más Móvil, Virgin Telco, O2 o Jazztel.