SEGONS L’INFORME KINGSTON

Els jocs d’esport i acció tenen més d’un 20% de quota cadascun a Espanya

Les videoconsoles són les reines entre els ‘gamers’ del nostre país, ja que les utilitzen més del 60% dels jugadors

Els jocs d’esport i acció tenen més d’un 20% de quota cadascun a Espanya
3
Es llegeix en minuts
Pilar Enériz
Pilar Enériz

Redactora

Especialista en tecnologia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’Informe Kingston sobre els canvis i l’evolució dels ‘gamers’ a Espanya és el resultat d’una enquesta realitzada per Kingston Fury, una divisió de Kingston Technology Europe dedicada a desenvolupar productes de memòria i solucions tecnològiques, a més de 1.000 d’enquestats, per conèixer més a fons com són els jugadors al nostre país.

Consoles i jocs esportius

Espanya continua sent un país de consoles (un 61% les prefereix), malgrat que cada vegada més usuaris juguen en dispositius mòbils (tot i que continua sent l’última opció de les tres amb un 47%). Les videoconsoles s’utilitzen a Espanya també per sobre dels ordinadors (segona plataforma preferida amb un 50%). Una de les causes d’aquesta tendència pot respondre al catàleg de títols d’esport, molt populars al nostre país (amb gairebé un 23% de quota), especialment els de futbol i bàsquet. També els jocs d’acció o ‘shooters’ (amb poc més d’un 22%) en les seves diferents versions.

Temps de joc

Els jugadors espanyols ocupen d’una a tres hores de joc durant la setmana com a opció majoritària amb un 54%, més de quatre hores setmanals és la següent opció amb un 36% i finalment menys d’una hora és la menys comuna, amb un 10%. Això s’uneix als dies a la setmana que juguen, ja que aquí l’opció majoritària és jugar més de tres vegades a la setmana, representant el 39% del total, davant altres opcions com jugar gairebé tots els dies de la setmana, amb un 33% i finalment jugar entre un i dos dies, només un 28%.

Mode de joc

Quant al model de joc preferit, el ‘free-to-play’ (gratis) copa la primera posició amb un 39%; el segueix el model ‘freemium’ amb un 25%, en el qual el joc és gratis, però no tot el contingut; després, el model de subscripció amb un 20% i, finalment, el model ‘pay-to-play’ amb un 16% i en el qual cal pagar tant pel joc com pels continguts. Hi continua havent diferència entre homes i dones, tot i que menys que abans

Més nois que noies i edat

Els homes continuen representant més de la meitat dels gamers, en concret el 56%, davant el 44% de dones, així que podem dir que cada vegada aquests números guarden menys distàncies entre si.

Quant a l’edat, la franja que més jugadors té és la de 25 a 35 anys, vorejant el 80%, mentre que hi ha molts menys de 18 a 25, una mica més del 20%. Així, podem treure la conclusió que moltes de les persones que van començar jugant a videojocs fa anys, ho segueixen fent ara, malgrat que ja no són adolescents, que ha sigut la franja per excel·lència d’aquest sector de l’oci.

Memòries RAM per a jocs

Notícies relacionades

La memòria RAM és un dels components més importants d’un PC per als jugadors d’Espanya (un 74%), només per darrere del processador (77%). Les funcions que més valoren és que els permeti jugar sense «estrebades» i que no tingui ‘lag’, dues coses que, si es minimitzen, s’obté un avantatge competitiu en jocs ‘online’, ja que els seus ordinadors van més ràpid que els d’altres jugadors, és a dir, carreguen les tasques més de pressa.

En aquest escenari arriba la gamma Fury que integra les memòries Renegade, molt potents per jugar, editar i emetre contingut, les Beast, adequades per a jugadors exigents, i les Fury Impact, per a portàtils o ordinadors de petit factor de forma. La memòria favorita ha resultat, segons l’enquesta, Beast, ja que un 47% dels enquestats s’identificava amb aquesta memòria, al contrari de les FURY Renegade i les FURY Beast, amb un 28 i un 25% respectivament.