XARXES SOCIALS

Plataforma d'intercanvi de favors entre usuaris

Servei Web 2.0 que possibilita ajudes entre particulars de manera gratuïta

Dos joves catalans i dos menorquins són els artífexs de la idea

1
Es llegeix en minuts
PILAR ENÉRIZ / Barcelona

Hi ha coses que no poden pagar-se amb diners, per a altres senzillament pot ser que no hi hagi pressupost. En aquesta conjuntura i davant de l'economia de crisi actual neix un nou projecte, una xarxa social anomenadaFavoralia.com, que fa possible que els seus membresintercanviïn diferents favors, des d'ajudar a fer la renda, passejar un animal de companyia o cuidar els nens durant una urgència.

Els favors disponibles estan localitzatsper ciutats i municipis. Cada favor indica la tasca a realitzar, la seva forma de contacte, a més del nombre de punts a canviar, podent ser comentat i valorat per altres usuaris, ja que cada participant disposa d'una pàgina de perfil on exposa les valoracions obtingudes en relació amb els favors realitzats.

Amb una navegació senzilla, la pàgina posa a disposició de la comunitat els favors que cadascú pot fer a canvi dels quals aconseguirà altres serveis oferts en la plataforma. El sistema establert d'intercanvi de punts configura aquesta xarxa social com una eina de col·laboració entre persones, anant un pas més enllà del mer favor per favor.

Els usuaris podran dirigir-se a les seves ciutats i veure una relació dels favors publicats per a la zona, i atendre aquells que els interessin. Poden ser virtuals (per exemple ensenyar com crear un compte a Twitter) o presencials (classes de guitarra). 

AJUDA GRATIS

Notícies relacionades

Per començar a usar aquesta xarxa socialés necessari registrar-se, ja sigui de forma directa o a través deFacebook, i començar a satisfer aquells favors que ja hagin sol·licitat altres usuaris, cosa que permetrà sumar els punts per poder canviar-los i poder sol·licitar una ajuda a la resta de la comunitat. La novetat de Favoralia.com és que l'intercanvi és sempre gratuït entre els usuaris. 

La idea neix de la mà dels catalans Octavi Uyà, promotor i coordinador,  i Eduard Llovet, responsable d'experiència d'usuaris i usabilitat, i dels menorquins Eduardo Robsy i Carles Moncada, responsables del desenvolupament tecnològic i programació del servei.