Anar al contingut

INTIMITAT EN ENTREDIT

Facebook activa sense avisar un sistema d'identificació automàtica de persones en fotos

La funció examina les cares i suggereix a l'usuari a quins amics seus corresponen

EL PERIÓDICO / Barcelona

Facebook ha posat en marxa a nivell mundial sense avisar un sistema d'identificació automàtica de persones a les fotografies que els usuaris difonen a la xarxa social. El servei, que funciona des del desembre als EUA, suggereix a qui corresponen les cares que apareixen a la imatge que publica un internauta (han de ser amics seus i haver estat etiquetades abans en altres fotos), i després aquest valida la identificació.

L'opció de detecció automàtica de la cara està activada per defecte als perfils dels usuaris de Facebook, cosa que ha desencadenat un nou escàndol sobre la manera com la xarxa social gestiona la intimitat dels seus 500 milions de clients, segons ha informat la cadena britànica BBC.

Facebook: "Hauríem d'haver estat més clars"

L'àrea de premsa de Facebook ha admès que l'empresa podria haver explicat més bé la nova funció. "Hauríem d'haver estat més clars amb la gent durant el procés d'implementació, quan [el servei] s'ha tornat disponible per a ells", han reconegut. Malgrat tot, el departament ha manifestat que no té previst comunicar aquesta innovació o altres futurs canvis directament a cada usuari, sinó que utilitzarà per a aquest fi les pàgines i els blocs de la companyia.

Per desactivar la identificació automàtica en fotografies, l'usuari ha d'obrir el menú 'Compte' i prémer sobre 'Configuració de la privacitat'. Després s'ha d'anar a 'Personalitzar la configuració' i, en l'apartat 'Coses que altres comparteixen', editar la casella de 'Suggerir-me per a les etiquetes de les fotos dels meus amics'. Allà ha de marcar l'opció 'Funció desactivada'.

Queixes habituals

El 2009 ja hi va haver queixes sobre l'alambinada normativa de gestió de la intimitat de la xarxa social (llavors era més llarga que la Constitució dels EUA). Facebook ha anat simplificant aquesta declaració posteriorment.

Experts en protecció de dades han advocat perquè els usuaris de la web tinguin més control sobre qui les etiqueten i han demanat que Facebook posi en marxa un criteri de "privacitat per defecte". La xarxa social no ha fet cas d'aquestes reivindicacions.