El Periódico de Tarragona

Drogues
Tarragona és la segona ciutat d'Europa amb més cocaïna a les aigües residuals
La presència d'aquesta droga s'ha mantingut en els alts índexs dels últims anys, així com els índexs de ketamina
TRÁFICO | La Guàrdia Civil desmantella una organització de tràfic de drogues que operava a Tarragona i Barcelona

Una operación conjunta de la Policía Nacional y el Servicio de Vigilancia Aduanera, el noviembre del año pasado. /
Tarragona és la segona ciutat d'Europa amb un major índex de cocaïna a les aigües residuals, segons ha detectat l'Agència Europea de les Drogues (EUDA). La ciutat manté, d'aquesta manera, la presència d'aquesta droga i posa de manifest la importància en el mapa europeu del seu consum. Tarragona es veu superada només per la ciutat d'Anvers, a Bèlgica.
La EUDA analitza anualment les substàncies de les aigües residuals de fins a 128 ciutats europees, i en el seu informe de 2024 assenyala un augment generalitzat de MDMA i l'amfetamina, a més de la cocaïna, mentre que la presència de cànnabis ha disminuït, segons avançava el Diari Més. El director executiu de l'agència EUDA, Alexis Goosdeel, afirma que l'estudi "dibuixa una imatge clara d'un greu problema de drogues que és generalitzat i complex".
Notícies relacionadesEn el cas de Barcelona, la presència de la cocaïna ha caigut un 43% respecte l'any anterior, a diferència de Tarragona, que l'ha mantingut, la qual cosa assenyala un patró de consum estable, sense grans variacions. Aquest fet podria estar relacionat amb la seva ubicació estratègia, la proximitat amb el port i la seva connexió amb les xarxes de distribució de drogues.
Quant a altres substàncies, com la ketamina, l'estudi destaca que la seva presència a Tarragona s'ha estabilitzat després d'un important increment en els últims anys, i encara que els nivells de la ciutat no es troben entre els més alts d'Europa, sí que demostra que el seu consum continua sent una realitat dins del consum de drogues a la regió.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat