El Periódico de Tarragona
Tarragona inaugura un centre polivalent i d'interpretació tecnològica comercial
El nou equipament compta amb un punt de venda digitalitzat, sistemes de projecció audiovisual i una innovadora sala de reunions
COMERÇ | Tarragona radiografia els negocis del centre
Imagen de la inauguración, este lunes, de el Tarragona Espai Comerç. /
La ciutat ha inaugurat avui el nou Tarragona Espai Comerç, un centre polivalent, formatiu i d'interpretació tecnològica comercial que pretén ser un punt de trobada i d'acompanyament digital al comerç local de tot el territori. El nou espai està situat en l'exterior de la planta -1 del Mercat Central i és una de les accions més destacades del projecte Tarragona Centri Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.
Tarragona Espai Comerç compta amb tres espais diferenciats. En primer lloc, el centri compta amb una simulació de botiga, un punt de bena digitalitzat que exposa diferents simulacions de tecnologies comercials com a cartelleria digital interactiva, lectors de codis de barres, sistemes de projecció audiovisual, analítica d'audiència, compta persones, detectors de moviment, dispositius de satisfacció, així com una simulació de parada de mercat, entre altres tendències digitals. En segon lloc, també s'ha situat l'anomenada Sala Ciudad, una innovadora sala de reunions amb vista fotogràfiques de la ciutat de Tarragona que pot acollir des de reunions més institucionals fins a trobades disteses i informals.
Finalment, Tarragona Espai Comerç disposa d'una àmplia i moderna aula de formació per al sector comercio i serveis, equipada amb equip de vídeo i so amb capacitat per a unes 40 persones. Aquesta aula té la possibilitat de dividir-se en dos espais diferenciats i poder acollir de manera simultània diverses activitats. El cost global de Tarragona Espai Comerç, inclosa la reforma i tot el seu equipament, ha estat de 322.840 euros (IVA inclòs). El 80% ha estat finançat pels fons Next GenerationEU.
"Eix vertebrador i punt de partida"
L'alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, ha volgut subratllar la importància que té per a la ciutat comptar amb un espai d'aquest tipus i ha posat en valor la importància del conjunt del projecte Tarragona Centri Comercial Obert: “L'espai és la pedra angular d'un ambiciós projecte global que vol ser l'eix vertebrador i punt de partida per a la digitalització global del sector comercial". "Estem convençuts que contribuirà a la preservació del model de proximitat de mercats i comerços, i es convertirà en un referent tecnològic comercial no sols per a Tarragona sinó per al conjunt del territori”, ha dit l'alcalde.
Per part seva, la presidenta de Mercats de Tarragona i regidor de Comerç de l'Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha destacat que “Tarragona Espai Comerç pretén ser un espai polivalent, formatiu i de divulgació que vol ser un punt de trobada, de transformació digital i d'impuls del teixit comercial de la ciutat". La subdelegada del Govern, Elisabet Romero, ha destacat l'impacto a tots els nivells dels fons europeus i, finalment, la directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Marta Angerri, ha destacat que l'espai "es convertirà en un referent en tota Catalunya”.
Tot el conjunt de Tarragona Espai Comerç està a la disposició dels professionals de l'àmbit del comerç i els serveis del territori. Per a sol·licitar realitzar una visita o fer ús de les seves instal·lacions es pot contactar directament amb l'oficina de Mercats de Tarragona.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la dana, citada a declarar
- Conduir amb 17 anys serà possible: aquestes són les condicions aprovades per la UE
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Estrena cinematogràfica El biopic d'Springsteen i la salut mental: música per calmar el soroll
- Assumptes obligats
- Roberto Carretero: "Normalitzar el dolor va fer que em petés el cap"
