El Periódico de Tarragona
Tren
Com afectarà a la mobilitat el tall complet de Rodalies per les obres a Roda de Berà?
La previsió és que les obres tallin tota circulació ferroviària durant cinc mesos i mig entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona o Torredembarra, encara sense una data oficial d'inici.
Renfe
Dotze anys després de l'anunci oficial de les obres per a implantar el tercer fil a Tarragona que ha d'acollir el Corredor Mediterrani encara no hi ha una data exacta perquè comencin. No obstant això, ADIF apunta a l'últim trimestre d'aquest 2024 per a l'inici de la intervenció d'ampliació del túnel de Roda de Berà, sense confirmació oficial, i això significa que totes les línies de circulació de mercaderies i de passatgers quedaran tallades. Cap tren, anada o tornada, ni a les nits. Durant quant de temps? Quines alternatives hi haurà?
Pel túnel de Roda de Berà passen les línies de passatgers que surten de Barcelona i van direcció a Tarragona o Lleida. Aquestes són la R-13, la R-14, la R-15, la R-16 i la R-17, així com la RT1 i la RT2. Les obres tenen una durada prevista de cinc mesos i mig, amb independència de la seva data d'inici, i per ara RENFE no ha donat detalls de les alternatives que posarà a la disposició dels usuaris de Rodalies. El que sembla clar és que el tram afectat serà el que va entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra, almenys, que podria allargar-se fins a Tarragona i sumar, així, l'estació d'Altafulla-Tamarit.
Aquestes dues estacions, Torredembarra i Altafulla-Tamarit, queden a l'espera de si l'afectació és total, cosa que significaria perdre tota connexió, tant amb el nord com amb el sud. Les possibilitats podrien ser, a priori, un recorregut alternatiu passant per la Plana-Picamoixons i Valls o oferir una connexió per carretera que enllaci Barcelona amb l'última estació afectada, sigui Tarragona o Torredembarra. El cas és que, durant cinc mesos i mig, com a mínim, no hi haurà cap tren directe ni semi-directe entre la capital del sud i la de Catalunya.
Notícies relacionadesUna vegada acabades les obres d'ampliació del túnel de Roda, quedarien les de la instal·lació del tercer fil, que fonts d'ADIF apunten que són "relativament senzilles". Caldria veure la possibilitat de si aquesta actuació es podria fer de nit i sense afectar els comboyes de passatgers.
Tot això, per a preparar la via per a l'arribada del Corredor Mediterrani, la connexió ferroviària que ha de lligar Espanya amb la resta d'Europa a una major velocitat. Una aposta que, inicialment, havia de servir per a la circulació tant de mercaderies com de persones, però aquesta última possibilitat manté l'interrogant de si s'acabarà realitzant. I a això se li ha d'afegir el possible ús militar que apuntava el comissionat del Govern per al desenvolupament del Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira, com apuntava el Diari de Tarragona. L'esperança, ara, és que tantes afectacions als usuaris els serveixin per a alguna cosa.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
- Mesures de l'Executiu Catalunya comptarà amb més jutges de reforç contra la multireincidència
- compromís El PSC s'obre a eliminar els beneficis fiscals al Hard Rock aquest mes