Tribunals

Vídeo | La dona que va delatar l’Ana Julia, davant del jutge: "Va dir que mataria" la mare del Gabriel i és capaç de contractar "un sicari que se la carregui"

Una reclusa de la presó de Brieva declara que va escoltar "moltíssimes vegades" l’assassina del nen Gabriel afirmar que havia de "treure del mig" la mare de la víctima en venjança per frenar un documental que anava a gravar sobre el seu crim

PI STUDIO

3
Es llegeix en minuts
Vanesa Lozano
Vanesa Lozano

Redactora

Especialista en Sucesos

ver +
Luis Rendueles
Luis Rendueles

Redactor

Especialista en sucesos, investigació

ver +

Ana Julia Quezada, l’assassina del nen Gabriel Cruz, està investigada per amenaçar des de la presó la mare del nen, Patricia Ramírez. La principal testimoni d’aquestes amenaces és una altra reclusa, una dona nascuda a Canàries que va compartir presó amb l’Ana Julia. El 2 de juny, aquesta dona va declarar al jutjat d’instrucció número 1 d’Almeria que va escoltar "moltíssimes, moltíssimes, moltíssimes vegades" com l’assassina del Gabriel amenaçava en veu alta la Patricia, la seva mare.

En la declaració, gravada en vídeo i a la qual ha tingut accés el canal d’investigació i successos de Prensa Ibérica, la testimoni va explicar que l’Ana Julia va dir en veu alta, i al saló de la presó de Brieva, que "necessitava treure-se-la del mig (a la mare del Gabriel), que li faria la vida impossible, que no podia més i que la mataria". El jutge li pregunta si va escoltar literalment aquesta frase i la dona respon que sí.

Odi "total"

La testimoni va explicar davant del jutge que des que ella va arribar a la presó de Brieva, l’Ana Julia "sempre parlava malament" de la Patricia Ramírez, de qui deia que li tenia mania i li feia la vida impossible quan mantenia una relació amb l’Ángel, el pare del Gabriel. El jutge li pregunta si l’Ana Julia sentia odi cap a la mare del Gabriel i ella respon: "total".

Aquest odi es va "agreujar", segons la declaració de la presa, quan la mare del Gabriel va denunciar públicament, al maig del 2024, que l’Ana Julia Quezada estava gravant des de la presó i de manera clandestina un documental sobre el seu crim. La denúncia de la mare va paralitzar el documental, pel qual l’Ana Julia Quezada confiava cobrar 300.000 euros. Va ser en aquells dies quan, segons aquesta testimoni, l’assassina va dir que "s’havia de venjar" de la mare.

El jutge li pregunta a aquesta testimoni si veu l’Ana Julia capaç de complir aquestes amenaces de mort contra la Patricia. "No en tinc cap dubte", respon l’excompanya de presó de l’assassina. Però l’Ana Julia compleix condemna de presó permanent revisable i no ha tingut permisos de sortida.

"Pot usar persones"

Tot i això, la testimoni va sostenir davant del jutge que l’Ana Julia seria capaç de fer que el crim el cometés una altra persona. "Coneixent-la com la conec, veient-la tan obsessiva, sé que si se li fica una cosa al cap, l’ha de fer... Ella pot fer servir a les persones" (que matin en el seu nom).

Pel que fa a aquestes persones que podrien cometre el crim seguint instruccions de l’Ana Julia, l’expresa va explicar al jutge que l’única que visitava a la presó l’assassina és la seva parella, una jove catalana. "Està boja per ella, aleshores és l’única persona... o com que jo sé que ella (l’Ana Julia) envia diners fora, que contracti un sicari i que se la carregui", va afirmar.

Al saló de presó

Notícies relacionades

Aquesta exreclusa va explicar al jutge que "dos funcionaris" treien fora de la presó els diners per a l’Ana Julia. Són els mateixos, un funcionari i un cuiner, que estan investigats en un altre jutjat per fer tot tipus de favors a l’assassina a canvi de sexe. I són també els que li haurien facilitat telèfons mòbils a l’Ana Julia perquè comencés a gravar el documental. "Li van portar uns telèfons, li’ls treien, li’ls ficaven, quan feien escorcolls l’avisaven..." va explicar al jutge.

Segons la seva versió, l’Ana Julia va amenaçar la Patricia Ramírez, però no el pare del nen, l’Ángel Cruz, amb qui ella mantenia una relació sentimental quan va assassinar la criatura. Moltes vegades, aquestes amenaces les feia en veu alta i al saló de la presó davant de diverses preses. La testimoni va aportar davant del jutge el nom i cognoms de tres d’elles. "El saló és molt petit, allà s’hi sent absolutament tot i allà hi érem les 50 (preses). Ho deia obertament perquè estava molt emprenyada", va concloure.