Una estafa més
Els Mossos avisen d’una estafa a través de Telegram
El cos policial adverteix d’un frau que pot arribar a través d’un missatge en aquesta aplicació
Els Mossos avisen d’una estafa que afecta Lidl
La campanya dels Mossos contra els estafadors: «Juguen amb les teves emocions»
Les falses ofertes de feina: alerta dels Mossos
Persona usando Telegram /
Buscar mètodes per guanyar diners fàcils en poc temps, tot i que existeixi la necessitat, no sol ser una bona opció, i més encara quan les estafes d’aquest tipus no són noves, sinó repetides.
Aplicacions de missatgeria instantània, com WhatsApp o Telegram, són una via comuna de missatges sospitosos promoguts per estafadors que volen arruïnar les víctimes. En aquest cas, Telegram està sent el mitjà mitjançant el qual estan estafant alguns usuaris actualment.
Diners a canvi… d’una estafa
Segons els Mossos d’Esquadra, uns ciberdelinqüents estan contactant a través de Telegram amb clients per oferir-los una feina senzilla amb què poder guanyar diners en un moment.
En concret, en l’exemple que publiquen en un tuit, els estafadors es fan passar per una agència de màrqueting digital espanyola, en què ofereixen entre 100 i 200 euros al dia a canvi de qualificar hotels de quatre o cinc estrelles a Google Maps.
Els antecedents ajuden a no fer-hi cas
Notícies relacionadesNo obstant, tal com avisen els Mossos, no hi caiguis, perquè és una estafa que, a la llarga, pot seguir mentre demanin més tasques i, consegüentment, dades personals o altres vies de contacte amb què continuar estafant.
Per tant, com ja ha passat en casos similars, es recomana eliminar directament missatges d’origen desconegut o no sol·licitats, i denunciar-ho a les autoritats corresponents perquè no torni a passar.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Mobilitat «Se’t fica el soroll al cap»: les parades de bus interurbà en ple carrer desesperen els veïns de Barcelona
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
