A Lena
En quad sense carnet, assegurança ni ITV transportant un burro mort sense xip: la surrealista actuació de la policia a Astúries
La dona s’enfronta a una pena de presó de tres a sis mesos, o treballs per a la comunitat, i a sancions administratives
Una dona, la identitat de la qual es correspon amb les inicials R. I. A. i de 41 anys, va ser detinguda per la Policia Local de Lena per un presumpte delicte contra la seguretat viària. Els fets són peculiars, també greus: circulava sense carnet, en un quad sense ITV i sense assegurança. Al remolc que estava acoblat al vehicle hi portava un burro mort que no tenia «xip». Aquesta veïna de Lena s’enfronta a una pena de presó d’entre tres i sis mesos, o treballs comunitaris (entre 31 i 90 dies). També haurà de pagar una multa.
Els fets van passar dilluns, 2 d’octubre, segons les diligències de la Policia Local. La dona està investigada com a presumpta autora d’un delicte «contra la seguretat del trànsit». Conduïa un quad agrícola sense permís de conducció perquè havia perdut ja la totalitat del saldo de punts, segons les fonts oficials.
Sense ITV ni assegurança
Les diligències no van acabar aquí. Agents de la Policia Local van comprovar que el vehicle no tenia l’assegurança obligatòria ni ITV. A més, «portava acoblat un remolc lleuger amb placa de matrícula que no es corresponia amb el vehicle tractor». I encara pitjor: «Transportava un burro mort, del qual també es va acreditar que no tenia identificació (xip)». Els fets van ser posats en coneixement de l’Oficina Comarcal, dependent de la Conselleria de Medi Rural i Política Agrària –es va aixecar acta a tal efecte–.
Notícies relacionadesQuant a les diligències de la Policia Local, l’atestat va ser remès a l’Autoritat Judicial. A més de la condemna anteriorment citada, la dona s’enfronta a denúncies administratives per no tenir assegurança ni ITV del vehicle, del qual va resultar ser la titutar.
No és el primer succés de trànsit amb animals involucrats en les últimes setmanes. Fa una mica més d’un mes, un home va ser detingut a Ciaño per conduir sense carnet de conduir. Portava a bord del vehicle dues cabres. Aquesta vegada eren vives, se’n van anar del lloc dels fets junt amb l’acompanyant que anava amb el conductor al cotxe.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Quotes pesqueres La UE autoritza 143 dies de captures per als pescadors del Mediterrani, sense requisits ambientals extres
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
