Judicis
Quinze anys de presó per a una dona que va matar el seu nadó nounat i el va llençar a les escombraries a Madrid
Malgrat que la condemnada va assegurar que la nena va néixer morta, els forenses asseguren que tenia «bon estat de salut» i que no presentava «malformacions ni patologies»
L’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat a 15 anys de presó una dona per assassinar fa deu anys la seva filla nounada i llençar-la a les escombraries.
Així consta en una sentència a la qual va tenir accés EP en la qual es condemna Mayra Irene A.A., d’origen equatorià, per un delicte d’assassinat amb l’agreujant de parentiu.
El jurat popular que va dictar el veredicte de culpabilitat va considerar provat que l’agressora tenia lleument disminuïda les seves capacitats per comprendre els seus actes a causa de diferents circumstàncies, com el fet detenir una altra fillade pocs mesos, passar una crisi amb la seva parella, no tenir ingressos i la situació hormonal pròpia del part. En el judici, la dona va defensar que la nena va néixer morta i que la va dipositar en un contenidor embolicada en una manta i amb un crucifix en «senyal de dol».
La condemnada va ser detinguda a l’abril del 2021, gairebé nou anys després que aparegués el cadàver al centre de tractament de residus urbans de Valdemingómez. La dona va llençar el cadàver a les escombraries, segons les investigacions. Segons el fiscal, el pare de la nadó desconeixia que l’acusada estigués embarassada.
La sentència dona per acreditat que la dona va pegar a la nadó nounada, ja que l’examen forense certifica les lesions. Els experts van determinar en l’informe pericial que la nena «va néixer amb bon estat de salut», ja que no tenia «cap malformació ni patologia d’etiologia natural».
Fets jutjats
Notícies relacionadesL’escrit d’acusació assenyala que la matinada del 20 de maig del 2012 M. I. A. A. es trobava al seu domicili de Madrid, on va donar a llum una nena viva. A continuació, «amb la intenció d’acabar amb la seva vida, sent conscient que el nadó manca de tota possibilitat de defensa», li va produir un mecanisme d’asfíxia al coll i li va pegar múltiples vegades al cap, de manera que li va fracturar els dos lòbuls parietals, que van provocar una greu hemorràgia subdural.
L’acusada es troba privada preventivament de llibertat per aquests fets des del 16 de març del 2021.
- THE CONVERSATION A quina distància tenim realment l'hospital més pròxim?
- Successos Els robatoris cauen a Granollers: la delinqüència baixa un 4% en relació amb l'any passat
- Parc d'atraccions PortAventura reobrirà el Dragon Khan per Setmana Santa després de dos mesos d'aturada per obres
- Comissions municipals Barcelona afirma que només ha obtingut 34 pisos socials amb la reserva del 30% des del 2018
- Dificultats burocràtiques Uns pares cedeixen la representació legal de la seva filla amb discapacitat als seus germans per falta de "competències digitals"
