Efectes similars a l’alcohol
Inhalar gas de l’encenedor: la perillosa i mortal moda que s’estén entre els joves
Una menor de 16 anys mor a la localitat toledana Corral de Almaguer després d’aspirar la recàrrega d’un encenedor
Una jove de 16 anys va morir aquest divendres a Corral d’Almaguer (Toledo) després d’inhalar gas de recàrrega d’encenedors, segons han informat fonts del 112 de Castella-la Manxa.
El servei d’atenció d’urgències de la regió rebia l’avís a les 21.04 hores. Els fets van tenir lloc al parc municipal de la localitat.
Fins al lloc es van desplaçar la Guàrdia Civil, un equip mèdic d’urgències i una uvi. La menor, Sabina Natalia Szakacs, va morir al lloc.
⚠️ Una menor, de 16 años, fallece tras inhalar gas de recarga de mecheros. Ha ocurrido en Corral de Almaguer, #Toledo. #112clm
— 112 Castilla-La Mancha (@112clm) 1 de octubre de 2022
Más información: https://t.co/IG4eYsVXkK
L’ajuntament de la localitat ha decretat dol oficial des de les 14.00 hores de dissabte fins a les 14 hores d’aquest dilluns, durant els quals les banderes de l’Ajuntament de Corral de Almaguer onejaran a mig pal als edificis públics. A més, el consistori ha suspès «tots els actes oficials en què tingui participació aquesta corporació durant la declaració de dol».
Respirar per la boca
Pel que sembla, i segons mitjans locals, la jove estava amb un grup d’amics omplint amb un pot de gas, dels que es poden comprar als estancs per uns cinc euros, uns quants encenedors. I tal com s’ha posat de moda entre els joves, Sabina Natalia va inhalar el gas d’un per la boca i es va aixecar.
Va començar a trontollar perquè li faltava l’aire i va caure, colpejant-se contra el terra. Ara la Guàrdia Civil investiga si la mort es va produir pel cop rebut o per la inhalació de gas.
Notícies relacionadesEl gas que va inhalar Natalia es coneix com a gas isobutà o gas blau. Els efectes que provoca la inhalació d’aquest gas són similars als de l’alcohol: desinhibició, eufòria... però també falta de coordinació en els moviments, marejos, mal de cap, embús de les orelles i fins i tot atordiment.
Al·lucinacions i mort sobtada
El seu ús prolongat genera al·lucinacions, ja que deteriora la mielina, que és el teixit gras que recobreix les neurones. Altres danys irreversibles de les pràctiques inhalatòries a llarg termini són la pèrdua d’audició, les neuropaties (intuïdes en espasmes en les extremitats i les convulsions) i danys en el sistema nerviós central. Però aspirar dosis concentrades de butà pot portar a la síndrome de mort sobtada amb una sola presa i pot arribar per insuficiència cardíaca, causada per l’abús de la substància; o per asfíxia, ja que el component desplaça l’aire dels pulmons.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Avenços mèdics Les noves teràpies revolucionen les patologies de la san
- Crisi climàtica Catalunya surt de l’alerta màxima per risc d’incendis i reobre espais naturals
- Trump ofereix garanties de seguretat a Kíiv si obté un acord de pau amb Rússia
- Marcus Rashford: "La meva raó principal és guanyar. I per jugar millor necessito ser feliç"
- Alcaraz alça el títol a Cincinnati gràcies a la retirada de Sinner en el primer set