A conseqüència del component tòxic
Bosch condemnada a pagar 415.000 euros a la família d’un mort per amiant

El Jutjat Social número 5 de Madrid ha condemnat a l’empresa Robert Bosch Espanya a pagar més de 415.000 euros a la família d’un treballador d’una de les seves fàbriques de la capital, que va morir d’un càncer conseqüència d’haver estat exposat a l’amiant present a les bateries que manipulava.
La sentència, a la qual ha tingut accés Efe, condemna l’empresa a abonar als hereus 209.431 euros pel dany sofert en vida per l’afectat, així com a pagar-ne 103.658 a la viuda i 20.451 a cadascun dels seus cinc fills.
El mort havia reclamat l’exposició
En vida, el treballador va presentar una reclamació per la seva exposició a l’amiant, a la qual es van unir la seva viuda i fills presentant la demanda davant el Jutjat Social de Madrid. El treballador mort va treballar des del 1966 fins al 1992 en aquesta empresa, que primer es deia FEMSA (Fàbrica Espanyola de Magnets) i el 1990 va passar a dir-se Robert Bosch.
Al treballador li va ser diagnosticat un mesotelioma pleural el 2016, que el va anar deteriorant progressivament fins a la mort el 2017.
La sentència indica que l’amiant es va utilitzar en la «fabricació de carcasses de bateries i en les juntes antiàcids», que eren posteriorment manipulades pel treballador al laboratori d’assajos de bateries.
Responsables «per acció o omissió»
Si bé, com indica la magistrada, l’empresa realitzava un seguiment als treballadors que prestaven serveis a la cadena de muntatge de bateries «per risc d’amiant», no va ser així amb els treballadors del laboratori d’assajos, igualment exposats al material.
Notícies relacionadesPer tant, la sentència determina que l’empresa va ser responsable «per acció o omissió» de la malaltia del seu treballador i que l’ús d’equips de protecció individual (epi) que impedissin el contacte amb l’amiant hagués determinat la falta de responsabilitat civil de l’empresa.
La sentència no és ferma i encara es pot formular un recurs de suplicació al Tribunal Superior de Justícia de Madrid. El despatx OPAMIANTO s’ha felicitat per aquesta sentència i ha recordat que una altra família va ser indemnitzada després de la mort d’un altre treballador d’aquesta mateixa empresa.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»