Campionat del món

S’escapen quatre jugadores de la selecció femenina d’handbol del Camerun

Una de les hipòtesis és que les quatre jugadores d’handbol hagin desertat de la concentració amb l’objectiu de sol·licitar asil per poder quedar-se a Espanya

S’escapen quatre jugadores de la selecció femenina d’handbol del Camerun
2
Es llegeix en minuts

Quatre jugadores de la selecció femenina d’handbol del Camerun es troben en parador desconegut des de dimecres a la nit després d’escapar-se suposadament de l’Hotel Sorolla Palace de València en el qual s’allotja el seu equip durant el Mundial d’handbol 2021. Pel que sembla, les quatre integrants de la selecció camerunesa van ser vistes quan pujaven a un cotxe blanc, possiblement un taxi.

L’equip, que havia de disputar aquest dijous un partit contra la selecció d’Angola al pavelló de Llíria, es va adonar de la seva absència i ha informat la seva desaparició a les autoritats per localitzar-les. La Policia Nacional està realitzant gestions per esbrinar el parador d’aquestes quatre ciutadanes d’origen camerunès, que una vegada finalitzat el campionat haurien de tornar al seu país.

Un cop els caduqui el visat concedit per motius esportius, les quatre esportistes es trobarien en situació irregular al país. Una de les hipòtesis és que les quatre jugadores d’handbol hagin desertat de la concentració amb l’objectiu de sol·licitar asil per poder quedar-se a Espanya, tot i que no es descarta que puguin tornar passats uns dies, ja que no estaven convocades per jugar al partit disputat ahir a Llíria.

L’equip està allotjat a l’Hotel Sorolla Palace, a l’avinguda Corts Valencianes de València, on també estan concentrades set seleccions més amb motiu del Mundial d’handbol femení que s’està disputant des de l’1 de desembre a Espanya i que finalitzarà el diumenge 19 de desembre.

Cap de les quatre jugadores de la selecció del Camerun estaven convocades per al partit que s’havia de disputar ahir al pavelló de Llíria contra la selecció d’Angola. Així, aprofitant aquesta circumstància, la nit anterior van pujar a un vehicle a prop de l’hotel on està allotjat el seu equip i des d’aleshores no es tenen notícies d’elles.

No és ni de bon tros la primera vegada que esportistes professionals s’escapen de les seves concentracions a l’estranger per sol·licitar asil polític al país on estan disputant una competició.

Per evitar aquestes desercions durant un campionat esportiu, hi ha determinats països que fins i tot posen una fiança als seus esportistes quan surten a jugar a l’estranger, com és el cas de la selecció d’Eritrea de futbol, que obligava a pagar 6.000 euros a cada futbolista com a senyal i que se’ls tornava si tornaven al seu país d’origen.

Angola guanya l’enfrontament africà

Notícies relacionades

Angola guanya l’enfrontament africàLa trobada entre la selecció del Camerun i Angola es va disputar ahir malgrat l’incident de la fuga de quatre jugadores de la selecció camerunesa, buscades encara per la policia. En el partit, l’equip angolès va guanyar el camerunès per un tempteig de 35-24 en el seu primer partit de la President’s Cup per continuar la seva etapa mundialista a Llíria amb una sòlida victòria. La selecció angolesa es va imposar en un dur partit entre dos equips africans corresponent a la primera jornada del grup 1 de la competició presidencial.

La pista del Pla de l’Arc va rebre Angola, que feia la seva presentació en territori valencià, i el Camerun, que continuava la seva etapa a Llíria després d’haver disputat la fase preliminar. Un partit entre dues seleccions africanes per inaugurar la President’s Cup del seu grup i intentar reconciliar-se amb la victòria per sumar els seus primers tres punts. La jugadora del Camerun Cyrielle Ebanga Baboga va ser designada com la millor jugadora del partit.