Tancada nocturna

Reforç policial a Barcelona per complir el nou toc de queda

  • La Guàrdia Urbana augmentarà en un 20% o un 25% la quantitat d’agents actius aquesta primera nit

Reforç policial a Barcelona per complir el nou toc de queda
1
Es llegeix en minuts
Guillem Sánchez
Guillem Sánchez

Periodista

Especialista en Successos, tribunals, assumptes policials i de cossos d'emergències

Ubicada/t a Barcelona

ver +

«No ens agrada haver de restringir drets», es justificava Oriol Amoròs, secretari d’Interior. Però les autoritats sanitàries han considerat necessari tornar a decretar un toc de queda que aquesta matinada del 16 de juliol entrarà en vigor en municipis com Barcelona. De nou, com va passar fins al mes de maig passat, estarà prohibit circular de nit per la via pública. En aquest cas, no obstant, la restricció afecta des de la una de la matinada a les sis del matí. Així mateix, qualsevol activitat comercial ha de cessar a les 00.30 hores.

Notícies relacionades

El màxim responsable de seguretat de Barcelona, el regidor Albert Batlle, ha recordat que l’entrada en vigor d’un toc de queda validat per la justícia aquest mateix divendres significa que ja no farà falta tancar cap espai com parcs o platges per evitar ‘botellons’ –el maldecap de les últimes setmanes– perquè ara senzillament no hi pot haver ningú al carrer a partir de la una de la matinada. Tant Batlle com Amoròs han demanat comprensió als ciutadans i respecte a una mesura que consideren imprescindible per aturar l’avanç d’un risc de rebrot que actualment supera els 1.300 punts, un disbarat.

La Guàrdia Urbana de Barcelona augmentarà entre un 20% i un 25% la quantitat d’agents que destinarà a garantir el compliment del toc de queda, ha anunciat l’intendent major Pedro Velázquez. Els Mossos d’Esquadra, per la seva banda, han evitat concretar les xifres del reforç però la comissària de la ciutat, Marta Fernández, ha assegurat que existirà. Hi haurà més agents uniformats i de paisà i també més antiavalots disponibles.