A Abrera

Detingut un camioner amb 452 telèfons mòbils i portàtils robats

  • Els Mossos d’Esquadra ja han pogut tornar un centenar de dispositius als seus propietaris

  • Part del material procedia d’un assalt a una botiga de telefonia de Sant Andreu de la Barca el 29 de gener

Detingut un camioner amb 452 telèfons mòbils i portàtils robats
1
Es llegeix en minuts

Els Mossos d’Esquadra han detingut un camioner a Abrera (Barcelona) acusat d’un delicte de receptació, després de sorprendre’l amb 452 telèfons mòbils i ordinadors portàtils robats a la cabina del vehicle.

Segons ha informat la policia catalana en un comunicat, el camioner va ser detingut el 4 de febrer i, des d’aleshores, les gestions portades a terme pels Mossos d’Esquadra han permès tornar un centenar dels dispositius recuperats als seus propietaris.

L’home, de 42 anys, va ser sorprès per un dispositiu dels Mossos d’Esquadra destinat a tasques de prevenció de robatoris i furts quan circulava fent maniobres irregulars amb el camió, com si estigués perdut.

Davant l’actitud nerviosa i poc col·laboradora del conductor, els agents van registrar el camió i a la cabina van trobar deu bosses plenes d’aparells electrònics, alguns encara precintats i d’altres sense cap mena d’embalatge.

Després de comprovar aleatòriament la numeració de tres dels telèfons trobats, els agents van constatar que havien sigut robats a l’atracament d’un establiment de telefonia de Sant Andreu de la Barca (Barcelona), el 29 de gener, perpetrat per dos assaltants amb la cara amagada per cascos.

Davant les sospites que tot el material confiscat era robat, els agents van detenir el camioner i van fer un recompte dels aparells electrònics trobats, que sumaven 439 mòbils i 13 portàtils.

Notícies relacionades

Quinze dels terminals, segons ha esbrinat la policia, procedien de l’assalt a la botiga de telefonia de Sant Andreu de la Barca, i la resta d’altres robatoris comesos a diferents punts de Catalunya.

Fins ara, els Mossos han aconseguit tornar un centenar dels telèfons mòbils intervinguts i prossegueixen amb les gestions per identificar els propietaris de la resta de dispositius.