A LES TRES DE LA TARDA
Una jove grava el seu assetjador i difon el vídeo a les xarxes socials
Un home es masturba mentre segueix una noia de 18 anys que surt de l'institut, a plena llum del dia a la localitat alacantina d'Oriola
Lucía, una jove d’Oriola (Alacant) de 18 anys ha difós a lesxarxes socials un vídeo en què s’aprecia un home que l’estava perseguint. Va passar a les tres de la tarda, a plena llum del dia.
La Lucía sortia de l’institut, va notar una cosa rara darrere d’ella i va decidir gravar dissimuladament amb el seu telèfon. “Vaig veure un home que tenia la mà en una zona que no veia normal”, ha assegurat, després de presentar una denúncia davant la Policia Local.
En el vídeo, que la Lucía ha fet públic a les seves xarxes socials, es pot veure l’home darrere seu a escassos metres masturbant-se, amb el penis fora dels pantalons. “Estava morta de por. Jo només pensava a fer com que no passava res”, assegura la jove.
La Policia Municipal d’Oriola ha engegat un dispositiu de vigilància per localitzar l’agressor. Però la llei no contempla que aquest tipus de comportaments siguin delicte si no es produeixen davant menors.
Legislació a Catalunya
A Catalunya, el Govern està preparant una normativa per incloure un capítol de sancions per a comportaments sexuals vexatoris a les discotequescomportaments sexuals vexatorisa la llei d’espectacles.
Notícies relacionadesNo obstant, l’Executiu català ha avisat que la llei no podrà ser aplicable fins que s’aprovin els Pressupostos de la Generalitat.
Quan el reglament entri en vigor, permetrà multar amb fins a 10.000 euros aquells homes que assetgin dones a l’entorn del lleure nocturn, un àmbit que, juntament amb l’espai públic, aglutina el 40% de les denúncies per violència sexual a Catalunya, informa Guillem Sànchez.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Cinema ‘Sîrat’, ‘Romería’ i ‘Sorda’, preseleccionades per als Oscars
- Un tiet dels germans Márquez detingut per un cas d'assassinat que s'instrueix a Solsona
- Escalfament global Es desintegra l’iceberg més gran del planeta, de la mida de Mallorca
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari