LLUITA PER LA JUSTÍCIA
El PSOE porta a la Comissió Europea els abusos als Maristes
L'eurodiputat Javi López considera que els delictes de pederàstia "no haurien de prescriure"
El cas dels abusos als Maristes ha arribat a la Comissió Europea. Tres eurodiputats del PSOE han registrat una pregunta després de reunir-se a Brussel·les amb Manuel Barbero, pare del primer nen que va denunciar els abusos de Joaquín Benítez.
"Durant més de 20 anys s'han produït abusos sexuals i físics contra menors (més de 85 denúncies, entre elles 50 d'abusos sexuals) al col·legi dels Maristes de Sants-les Corts amb total impunitat", explica l'escrit. Després de denunciar la vulnerabilitat de les víctimes i les dificultats a l'hora de denunciar els casos i fer justícia, ja que molts delictes han prescrit, reivindica una estratègia europea per lluitar contra la pederàstia.
Notícies relacionadesJavi López va impulsar aquesta iniciativa després de reunir-se amb Barbero a Brussel·les. "El cas sembla una qüestió molt sistèmica i no és problema d'un delicte en què no hi hagués una protecció adequada. Li vam proposar que es dirigís al Defensor del Poble europeu, al ser un cas de menors i ja que hi ha hagut un problema del sistema que no ha funcionat". L'eurodiputat del PSC considera que aquesta mena de delictes, com passa en altres països com Anglaterra, "no haurien de prescriure". "No poden quedar impunes com sembla que passarà. Endurir les penes no sembla l'opció més intel·ligent ara, però eliminar la prescripció és una bona manera de combatre-ho". López explica que la comissió i el Defensor del Poble es poden dirigir a Espanya per retreure-li que no és prou protectora i assegurar que la "protecció ha fallat de manera flagrant".
Barbero, que té previst contactar amb el Defensor del Poble europeu els pròxims dies, explica que la iniciativa del grup socialista l'"anima a seguir lluitant". "Potser a Europa se'm farà més cas que a Espanya i Catalunya".
Javi López Abusos als Maristes El pederasta dels Maristes Agresiones sexuales contra menores PSOE Pederàstia Unió Europea Comissió Europea
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
