Passat i present
Hoteles Monument per allotjar-se al cor de la ciutat
Barcelona està atapeïda d’hotels situats en edificis amb molta història. Veritables joies del patrimoni artístic i arquitectònic, que mantenen viva la memòria dels molts capítols del seu passat. Allotjaments especials amb una història única i singular.

Passejar pels carrers del centre històric de Barcelona transporta qualsevol fins a temps remots. La història de la ciutat ha quedat reflectida als seus edificis, de diferents èpoques i estils arquitectònics. Des de palaus fins a construccions medievals, passant per seus d’importants empreses o antigues fàbriques. Cuidar espais tan antics no és senzill, però la ciutat acull petits diamants que s’han sabut mantenir vius.
Per conservar-los és necessari un manteniment constant i costós, per això, alguns d’aquests emblemàtics edificis s’han reinventat i convertit en hotels. Es tracta d’hotels catalogats amb l’especialitat Monument Monument pel Gremi d’Hotels de Barcelona. Són edificis que es troben a l’inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, el Patrimoni Arquitectònic de l’Ajuntament de Barcelona i/o són Béns Culturals d’interès local o nacional (nivell de protecció A i B).
Entre aquestes joies podem trobar l’Hotel Neri Relais & Châteaux, que neix de la unió entre un palau del segle XVIII i una edificació del segle XII. La seva estructura es correspon amb la típica de palau urbà, amb un pati interior que organitza les estades de l’allotjament. D’altra banda, el Claris Hotel & Spa GL, que està situat a l’antic Palau Vedruna. Es tracta d’una de les primeres residències senyorials de l’Eixample que, amb el seu estil neoclàssic del segle XIX, va ser construït al xamfrà del carrer i va seguir les pautes marcades per Cerdà.
A La Rambla podem trobar l’edifici de les antigues oficines de la Companyia General de Tabacs de les Filipines que avui dia és l’hotel 1898. Des de fora destaca la façana amb escultures al·legòriques del comerç i d’ultramar. I, a tan sols uns minuts caminant, al carrer Sant Pau se situa l’Hotel España Ramblas, una joia del Modernisme Català. Va obrir les seves portes com a Fonda España el 1859 i el seu menjador compta amb un esgrafiat pintat pel cèlebre Ramon Casas.
Més amunt, en canvi, també trobem l’hotel Continental Palacete que en els seus orígens no era on es troba actualment, a la Rambla Catalunya 30. La Casa Fabra, com es coneixia la mansió, estava situada al passeig de Gràcia i els seus propietaris la van desmantellar pedra a pedra durant el XIX i la van traslladar a la seva actual ubicació.
A Barcelona podem trobar fins a 18 allotjaments d’aquest tipus, tots amb característiques úniques que converteixen l’estada en una experiència prèmium.
Més hotels
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Sèries 'Desaparegut', el fenomen que ha arribat al número 1 de Netflix: "Mai m’hauria imaginat que l’èuscar m’obriria camí com a actor"
- La UE debatrà de nou l’oficialitat del català el 18 de juliol
- Joan Carles I es reivindica amb unes memòries després de cinc anys d’‘autoexili’
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Els convocants afirmen que tres de cada quatre jutges i fiscals secunden l’aturada