Aquest dimarts
Catalunya activa els avisos davant inundacions arran de la previsió de pluges torrencials d’aquest dimarts a la província de Girona
Les comarques del Ripollès i la Garrotxa es troben en avís taronja per xàfecs torrencials que podrien descarregar fins a 20 litres per metre quadrat en tot just mitja hora
Canvi de temps: l’arribada d’una massa d’aire fresc provocarà un descens de les temperatures a partir de dimarts
El Servei Meteorològic de Catalunya adverteix de l’arribada de pluges torrencials que podrien descarregar fins a 20 litres per metre quadrat en períodes de tot just 30 minuts al llarg de la tarda d’aquest dimarts en diversos punts de la província de Girona. En total, hi hauna desena de comarques a la província en avís davant aquest fenomen que arrencarà a partir del migdia i es podria estendre fins a la nit. Les zones més assenyalades, on s’ha activat un avís de nivell taronja, són el Ripollès i la Garrotxa, on les pluges podrien descarregar amb força i causar inundacions. Protecció Civil, per la seva banda, ha activat la fase d’alerta del seu pla davant inundaicons i demana a la població extremar les precaucions mentre duri aquest episodis i, sobretot, allunyar-se de rius, rieres i barrancs.
Notícies relacionades
Aquest dimarts estan en avís grocs l’Alt Empordà, Pla d’Estany, Gironès, Selva, Osona, Lluçanès i Berguedà. S’hi afegeixen els avisos taronja de Ripollès i Garrotxa. A totes aquestes zones es preveuen xàfecs potencialment torrencials que podrien descarregar grans quantitats d’aigua en molt poc temps. Meteocat afirma que les pluges més intenses tindran lloc entre les dues del migdia i les vuit de la nit i corresponen a un grau de perill màxim de 3 sobre 6. També s’han activat avisos de cara a dijous a la tarda, quan tot apunta que podria donar-se una altra tanda de pluges torrencials a la zona i, en alguns casos, fins a estendre’s a altres comarques de la Catalunya central.
Feia ja dies que els models apuntaven a la formació de xàfecs i tempestes al llarg d’aquesta setmana. Sobretot després de la irrupció de la massa d’aire fred sobre la península Ibèrica que, paral·lelament, ha aconseguit dissipar l’episodi de calor extrema registrada durant les últimes setmanes. A Catalunya, a més de pluges, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), adverteix de ratxes de vent de fins a 60 km/h a l’Empordà així com la possibilitat que es donin onades de més de 3 metres a la zona.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
previsió meteorològica Pluges Inundacions Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Augment de plagues La primavera plujosa i calorosa anticipa un estiu de mosquits, paneroles i rates a Catalunya
- Aquest dimarts Catalunya activa els avisos davant inundacions arran de la previsió de pluges torrencials d’aquest dimarts a la província de Girona
- Reunió anual al Cercle d’Economia Feijóo insisteix en la moció de censura instrumental i rebutja que sigui una «drecera» per arribar a la Moncloa: «No demano favors»
- GUERRA DE L’IRAN La inflació de l’Eurozona escala fins al 3,2% i deixa el BCE sense més opció que apujar els tipus
- 5 d’abril Aquests són els museus que pots visitar gratis aquest primer diumenge de mes a Barcelona
