Un dels dos nous vaixells d’MSC Cruceros tindrà base a BCN
La companyia projecta, amb Chantiers de l’Atlantique, una de les drassanes més importants del món, dos vaixells més de la classe World Class, l’entrega dels quals està prevista per al 2030 i 2031.
Saint-Nazaire va viure ahir un altre moment històric en la ja consolidada relació entre MSC Cruceros i Chantiers de l’Atlantique, una de les drassanes més importants del món i principal motor econòmic d’aquesta població de la Bretanya. Mediterranean Shipping Company, companyia familiar fundada per Gianlugi Aponte el 1970, és líder mundial en la seva divisió de càrrec i la seva línia de creuers –MSC Cruceros– és la tercera més gran del món, líder indiscutible a Europa i amb una presència cada vegada més gran a Amèrica del Nord.
Ahir hi va haver una doble celebració. Després de la cerimònia de flotació, la premsa va poder visitar les obres de construcció d’MSC World Asia, que s’entregaran el novembre del 2026 i que tindran Barcelona com a seu permanent per navegar pels punts més emblemàtics del Mediterrani. De fet, el pròxim 4 de desembre, MSC Cruceros anunciarà –a la seva recentment inaugurada terminal de la capital catalana– el compte enrere per a l’arribada del vaixell d’aquí un any.
D’altra banda, va poder presenciar-se la clàssica cerimònia de la moneda d’MSC World Atlantic, on les padrines del vaixell –Lynn Torrent, presidenta d’MSC Cruceros Amèrica del Nord, i Agnès Sahores, directora de millora intel·ligent de drassanes de Chantiers de l’Atlantique– van col·locar les monedes commemoratives a l’interior del casc com a símbol de benedicció durant la construcció.
La companyia italianosuïssa continua sent fidel a una tradició que es remunta a l’època dels vikings amb un ritual de bona sort per protegir la tripulació. MSC World Atlantic entrarà en servei el 2027 i navegarà pel Carib des de Port Cañaveral, port emblemàtic de Florida i segon del món per darrere de Miami.
Però el fermall d’or el va posar, una vegada més, Pierfrancesco Vago, president executiu de MSC Cruceros, anunciant durant la seva intervenció la comanda dels nous vaixells. En paraules de l’executiu, "la classe World Class és un símbol de la nostra visió d’establir nous estàndards per al futur dels creuers. Es tracta d’alguns dels vaixells més eficients energèticament del món i mantenim el nostre compromís amb el GNL, cosa que ens garanteix estar preparats per als combustibles renovables del futur. Esperem continuar amb la nostra innovadora i exitosa col·laboració amb Chantiers de L’Atlantique, el nostre soci des de fa més de 20 anys".
D’aquesta manera, MSC Creuers i Chantiers de l’Atlantique enforteixen la seva relació amb el compromís de construcció de dos vaixells de la classe World Class, els números 7 i 8, l’entrega dels quals està prevista per a 2030 i 2031, afegint-se així a la flota actual de 23 vaixells en funcionament. Les comandes anunciades ahir eleven la inversió total de la companyia de creuers als quatre vaixells encarregats a les drassanes de Saint-Nazaire a gairebé 7.000 milions d’euros. Laurent Castaing, director general de Chantiers de l’Atlantique, no podia ocultar l’emoció per la confiança permanent dipositada en una de les drassanes més importants del món i l’impacte econòmic al territori, així com els llocs de treball directes i indirectes que es creïn derivats d’aquest, són fonamentals per al desenvolupament econòmic de la regió.
La classe World Class d’MSC Cruceros queda compost per MSC World Europa (2022) i MSC World America (2025), MSC World Asia (2026) i MSC World Atlantic (2027), als quals sumaran els vaixells World Class 5, 6, 7 i 8 fins a 2031. Tots ells expliquen amb motors de Gas Natural liquat (GNL) de doble combustible, que s’utilitzaran com a part del compromís de l’empresa d’arribar a emissions netes zero en les seves operacions marítimes per a 2025.
Saint-Nazaire sembla ja acostumada a acollir grans esdeveniments vinculats amb el sector naval, on els seus carrers, comerços i restaurants estan atapeïts de persones vinculades a la indústria. Els directius d’MSC Cruceros i Chantiers de l’Atlantique celebraven ahir, junt amb periodistes del sector arribats de diversos països i amb treballadors de les drassanes que lluen amb orgull les seves habilitats en un àmbit que no només està en auge, sinó que és clau per als territoris on s’ubiquen.
De Sophia Loren a Barrymore
Queda per saber qui seran les padrines quan es bategin els vaixells en les seves cerimònies d’inauguració. Després de Sophia Loren, padrina indiscutible de bona part de la flota dels vaixells d’MSC Cruceros durant anys, Drew Barrymore va tenir l’honor d’apadrinar MSC World America l’abril passat a Miami junt amb Orlando Bloom protagonitzant la clàssica ruptura de l’ampolla de xampany a la proa del vaixell enfundada en un look de Loewe i simbolitzant el canvi generacional.
- COMPOSTOS QUÍMICS Compte amb els detergents de rentaplats: els pediatres alerten de la seva relació amb la salut intestinal i l’augment d’al·lèrgies en nens
- Els ‘expats’ conquereixen el nou barri del port de Badalona
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Els serveis secrets italians coneixien els ‘safaris’ per matar civils a Sarajevo
- 45è aniversari de la JNC Puigdemont, Mas, Aragonès i Montilla participen en un col·loqui de les joventuts de Junts sense Torra
- La salut de l'expresident Un metge forense visita Jordi Pujol perquè l'Audiència Nacional decideixi si ha de viatjar a Madrid pel judici
- Cimera del clima (COP30) Catalunya triplicarà la producció de biogàs com a estratègia per reduir les emissions del sector agrari per al 2030
- Prosperitat compartida Illa comparteix el seu model territorial a Palma en un esmorzar informatiu de ‘Diario de Mallorca’
- L’oncle de Rubiales li llança ous en la presentació del seu llibre
- Laporta ara vol una estàtua per a Messi
