Videopòdcast ‘Sobre (viure) a la criança’
Bullying, inacció i silenci: «El bullying comença a casa quan criem un nen tirà»
Hi ha un pacte silenciós que fem els pares quan deixem els nostres fills a l’escola: el pacte de la seguretat. Confiem que estan en un lloc protegit, envoltats d'adults que els escolten, els guien i els cuiden. L’escola, fins i tot la d’«educació respectuosa» o «diferent», es converteix en la nostra aliada.
Fins que un dia aquest pacte es trenca. Fins que un dia el teu fill o filla arriba a casa i notes que alguna cosa ha canviat. I descobreixes que aquest espai segur ja no ho és tant. Que hi ha assetjament. I el pitjor: que el centre educatiu ho amaga, ho justifica o ho minimitza.
A ‘Sobreviure a la criança’ parlem de l ’assetjament escolar –del bullying– i del que passa quan el sistema que hauria de protegir, falla. I ho fem amb tres veus amb perspectives molt diferents però complementàries.
D’una banda, Carmen Cabestany, professora i presidenta de l’associació ‘NACE No al Acoso Escolar’,una de les figures més actives en la lluita contra el bullying. De l’altra, amb Marilou Vioix, fisioterapeuta que va ser víctima d’assetjament durant l’etapa escolar, i Vanessa Virgili, mare d’un nen que va patir assetjament durant quatre anys a l’escola.
«Sabem que hi ha professors expedientats per haver-se entossudit a dir això és un cas de bullying», assegura Carmen Cabestany. «Els nens no ho diuen per diverses raons. Estan amenaçats, volen la mare o tenen por que actuï malament, vagi a fer soroll a l’escola i després sigui pitjor per a ell», assegura la presidenta de NACE.
Marilou Vioix va patir agressions i aïll ament des que va entrar a la Universitat de Vic. Va intentar denunciar-ho a la justícia, però va ser en va. Assegura que en el seu cas l’exclusió social es va produir perquè tots van creure els agressors.
Notícies relacionadesLa violència institucional que van rebre, per l’ omissió d’acció, és una altra de les ferides que arrosseguen, segons afirmen a ‘Sobreviure a la criança’. Aquest diumenge es podrà accedir al contingut a través del web d’EL PERIÓDICO.
On puc veure i escoltar ‘Sobre (viure) a la criança’
Podràs escoltar ‘Sobre (viure) a la criança’ cada diumenge a les principals plataformes de pòdcast: Spotify, Ivoox, Apple Podcast, Podimo, Amazon music i Youtube.
Sobre(vivir) a la crianza - Bulling, inacción y silencio
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Sobre (viure) a la criança Pòdcast Assetjament escolar Samanta Villar Club d'Educació i Criança Adolescents
- Polèmica educativa Parlon obre una "informació reservada" per aclarir la infiltració dels Mossos en una assemblea educativa
- Congrés d’Ace Alzheimer Center Barcelona Recopilar l’historial mèdic de la població per estudiar com es comporten aquells que desenvolupen alzheimer: el futur predictor de la malaltia
- Després del fiasco al Congrés Junts s’obre a facilitar el decret d’habitatge del Govern si permet desgravar les hipoteques
- El jurat considera culpable d'assassinat amb traïdoria l'acusat de matar i esquarterar el seu company de casa a Piera
- Mobilitat Els nous serveis de bus entre Berga i Barcelona arrenquen demà
